کد مطلب: ۲۷۳۶۶۲

تحقیق و تفحص از قرارداد وزارت راه برای خرید هواپیما بوئینگ و ایرباس

تحقیق و تفحص از قرارداد وزارت راه برای خرید هواپیما بوئینگ و ایرباس

رئیس کمیسیون عمران مجلس از تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از قرارداد وزارت راه و شهر سازی جهت خرید هواپیما بوئینگ و ایرباس خبر داد.

محمدرضا رضائی کوچی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص از نحوه قرارداد وزارت راه و شهرسازی با 2 شرکت هواپیما‌سازی بوئینگ و ایرباس هستند، گفت: این تقاضا به هیئت رئیسه مجلس تحویل شد که هیئت رئیسه مجلس هم برای بررسی آنرا به کمیسیون عمران مجلس ارجاع داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: این تحقیق و تفحص دارای چندین محور است که نحوه عقد قرارداد، تضمین‌های لازم در قرارداد، خدمات پس از فروش و اینکه چقدر در این قراردادها منافع ایران لحاظ شده مورد سوال نمایندگان است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریمها علیه ایران گفت: با توجه به تحریمهای آمریکا این شرکت‌ها هم از ادامه قرارداد با ایران منصرف شدند که نمایندگان خواستار بررسی قراردادهای مذکور هستند.

رضائی کوچی گفت: کمیسیون در یک نشست مشترک با دعوت از نمایندگان متقاضی و مسئولین وزارت راه و شهرسازی، درباره این تحقیق و تفحص تصمیم گیری می‌کند و نتیجه رای کمیسیون به صحن مجلس گزارش می‌شود.

وی افزود: احتمالا بعد از نیمه اول تعطیلات تابستانی که از چهارشنبه آینده به مدت 2 هفته خواهد بود، این تحقیق و تفحص در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

منبع: الف

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.