کد مطلب: ۴۷۹۸۰۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک تحلیلگر بازار سرمایه:

چرا رشد شاخص بورس کند شد؟ / پیش‌بینی بورس در روزهای آینده

چرا رشد شاخص بورس کند شد؟ / پیش‌بینی بورس در روزهای آینده

در حالی که بازار سهام امروز با رشد 1.5 درصدی شاخص کل در ابتدایی شروع معاملات همراه بود اما در ادامه روند معاملات بازار به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز بازار سیری کاهنده داشت.

به گزارش تجات‌نیوز ، شروع بازار امروز باز رشد 1.5 درصدی شاخص کل همراه بود اما این رشد شاخص پرقدرت نبود و نمادهای شاخص‌ساز در ادامه معاملات بازار با روندی نزولی همراه شدند.

باقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: تا زمانی نمادهای شاخص‌ساز در بازار سرمایه با عرضه زیاد همراه باشند بازار سیر صعودی پرقدرتی نخواهد داشت و به نظر من در ادامه معاملات امروز بازار نیز این عرضه‌ها ادامه‌دار خواهد بود و روند صعودی شاخص را حفظ خواهد کرد.

این کارشناس در رابطه با روند بازار گفت: ما اعتماد در بازار سرمایه را از دست دادیم و به همین دلیل با هر عرضه در یک سهم بزرگ این هیجان به دیگر سهم‌ها و کلیت بازار نیز نفوذ می‌کند و عرضه و تقاضا در بازار سهام بهم می‌ریزد و تا زمانی که این اعتماد به بازار بازنگردد روند بازار نوسانی خواهد بود. همچنین راهکار بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه می‌تواند حمایت از بازار برای ثابت نگه داشتن آن باشد تا بازار بتواند با سرمایه حقیقی‌ها کف‌سازی خود را انجام دهد و سیر صعودی خود را شروع کند.

او در رابطه رابطه نرخ ارز و بازار سرمایه اضافه کرد: شایعات اصلاح قیمت ارز به نظرم درست نیست، زیرا ارز دلیلی برای اصلاح ندارد و وقتی ارز در کشور کم می‌شود نمی‌توان روی آن قیمت‌گذاری کرد. زمانی که دلار 11 هزار تومان بود شاخص بازار سهام به یک میلیون واحد رسید اما الان که دلار در آستانه 30 هزار تومانی شدن است شاخص کل بازار یک میلیون و 600 هزار واحد است، پس این تناسب درست نیست؛ یا باید شاخص بورس خودش را به قیمت دلار برساند یا باید قیمت دلار اصلاح شود که من به شخصه مورد دوم را محتمل نمی‌بینم.

خادمی در رابطه با حمایت از بازار گفت: فعلا حمایت از بازار در حد تزریق اخبار به مانند مسکن به بازار سهام است. اخبار حمایت از بازار در حد ایجاد جو روانی مثبت و تبلیغات است، زیرا دولت فعلا توان حمایت از بازار را ندارد، اما حمایت از بازار می‌تواند بستن نوسان روزانه یا محدودیت برای فروش حقوقی‌ها باشد.

این کارشناس در پایان در رابطه با شایعات مطرح شده از مذاکره ایران و امریکا گفت: به نظر من قبل از انتخابات امریکا هیچ مذاکره‌ای بین ایران و امریکا نخواهد افتاد. اما اگر مذاکره‌ای صورت بگیرد و مثبت باشد طبیعتا قیمت دلار روندی رو به پایین پیدا خواهد کرد و به تناسب آن بازار سهام نیز روندی اصلاحی و رو به پایین را خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس مردم رو نابود کرد.جز عده ی کمی که رانت داشتن.
    هر روز اقایون امیدواری میدن.تهش چهارشنبه مثبت بقیه هفته منفی.
    میخوایم بفروشیم میگن سهم مفته نفروش.چه مفتی هروز داره ضررمون بیشتر میشه.دلار بالا میره و پول ما نابود میشه.
    به هر قیمتی میفروشم و دیگه با طناب پوسیده دولت به چاه نمیرم.

  • ناشناس

    آقا یه کارشناس درست بیارید وقتی میخواید نقل قول کنید. دلار ۱۱ تومن کجا شاخص ۱ میلیون بود. لاقل حرفای ایشون رو صحت سنجی کنید بعد بزارید اینجا. جو سازی میکنید اینجوری فقط. شاخص یک میلیون اوایل اردیبهشت امسال بود برید ییسنسد قیمت دلار اونموقع چند بوده. نشد هر خبر گزاری میرسه فقط بنزین میریزن رو آتیش. همین جو سازی هارو کردید که الان بورس شده این دیگه!!!

  • حسین

    باسلام چرا وساپا اینطوری پول مارا هیچ کرده .کسی میداند

  • سیا

    اولش میگه ربطی نداره بورس و دلار بعد اخرش میگه اگه ایران و امریکا مذاکره کنن دلار میاد پایین و باید بورس اصلاح بشه!!!

  • ناشناس

    بهترین نظر اینه که هیچ کسی کاررشناسی نکنه و راحت دهنشو ببنده وهرچرت پرتی نگه مردم این طوری راحت ترن حرف مفت همین کارشناسا بیشتر باعث هیجان منفی میشه

  • شازند

    خدالعنتتون کنه ۲ماه جلوی فروش سهام عدالت گرفتین

  • ناشناس

    همه چیز ده برابر شد طلا فلزات مسکن دلار و… این از سهام بعضی میخان بز خری کنن شک نکنید باید بورس به سه هزار واحد برسه

  • ناشناس

    اگر سهم های شما ارزش نداشت هرروز نیمه اول بازار رو مثت نمگردن تا شما تحریک بشین و سهمتون رو مفت در اختیارشان بزارین

  • ناشناس

    کارشناس ها هم جز اراجیف گفتن چیزی بلد نیستن

  • 1.1.1

    وقتی که میخواستن سرمایه مردم رو بکشن تو بورس میگفتن:ای شنبه مثبت.یکشنبه مثبت.دوشنبه مثبت.سه شنبه مثبت.چهارشنبه مثبت.برتو سلام.بر تو درود.حالا که دیکه سرمایه خیلی ها رو مثل کره روی اتیش ابش کردن میگن:ای شنبه مثبت.یکشنبه منفی.دوشنبه منفی.سه شنبه منفی.چهارشنبه منفی ده دقیقه اخرش مثبت.من یقره فاتحه الصلوات