کد مطلب: ۷۵۲۹۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل روند هفتگی انس جهانی طلا

تحلیل روند هفتگی انس جهانی طلا

با توجه به روند اخیر انس جهانی طلا، بررسی رویدادها و جلسات پیش‌روی بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه به تحلیل این رویدادها پرداخته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت انس جهانی طلا در هفته‌های اخیر فراتر از 1900 دلار قرار گرفت و در نتیجه به بالاترین سطح خود از پایان ماه آوریل 2022 رسید. از مهمترین دلایل این جهش را می‌توان تعطیلات سال نو میلادی دانست.

در همین حال همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کووید در چین پس از عقب‌نشینی دولت خلق چین از اعمال سیاست کووید صفر این روند تقویت شد.

توجه بیشتر معامله‌گران به داده‌های ضعیف در بخش PMI، کاهش سطح دستمزدها در ایالات متحده با وجود انتشار داده‌های مطلوب در بخش اشتغال، ترس از رکود اقتصادی، تداوم روند نزولی داده‌های تورمی CPI و کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا از دیگر محرک‌های رشد دلار جهانی بوده است.

تحلیل رویدادهای پیش‌روی بازار

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، به بررسی روند انس جهانی طلا پرداخته است؛ او در این باره گفت: به صورت کلی و با توجه به احتمال افزایش عدم اطمینان نسبت به اقتصاد جهانی و ریسک های بالقوه رکود اقتصادی و کمرنگ شدن انقباض پولی توسط فدرال رزرو، در بازه زمانی میان‌مدت و بلندمدت میتوانیم چشم‌اندازی صعودی برای انس جهانی طلا متصور باشیم.

وی افزود: البته باید به این مساله نیز توجه داشته باشیم که همچنان اختلاف قابل توجهی بین مسیر نرخ بهره پیش‌بینی شده توسط بازار و آنچه توسط فدرال رزرو نشان داده شده است وجود دارد.

این کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: از طرفی از ابتدای سال، دارایی‌های ETF طلا که توسط بلومبرگ دنبال می‌شود، 3.4 تن کاهش یافته است که این موضوع همچنان ما را در مورد پایداری روند صعودی در کوتاه‌مدت تا حدودی بدبین می‌کند.

حاجی‌احمدی اظهار کرد: در هر حال، اگر بازار دیدگاه خود را تغییر دهد و بیشتر مطابق با فدرال رزرو حرکت کند به منزله عقب‌گرد از ارزش‌گذاری سریع‌تر مارکت نسبت به واقعیت‌های اقتصادی است و طبعا قیمت طلا با خطر افت در کوتاه‌مدت (هفته‌های پیش رو) مواجه خواهد شد.

وی افزود: تنها در شرایطی که بازده اوراق و بازار سهام همچنان کاهش یابند، پتانسیل تداوم رشد بیشتر طلا وجود خواهد داشت.

حاجی‌احمدی بیان کرد: در هفته پیش‌رو و در حالی که بانک‌های چین تعطیل هستند، همه نگاه‌ها به سوی انتشار داده‌های مرتبط با PMI در امریکا و انگلستان و ناحیه یورو و نیز داده‌های تورمی PCE و داده‌های مرتبط به تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه چهارم در ایالت متحده آمریکا معطوف است.

نمودار انس جهانی طلا

روند روزانه انس جهانی طلا، منبع: Tradingview

تحلیل تکنیکال انس جهانی طلا

وی در ادامه افزود: از منظر تکنیکی علی‌رغم کاهش دامنه نوسانات DXY در محدوده 102 واحدی و شکل‌گیری واگرایی منفی در اندیکاتورهای مرتبط به نمودار انس جهانی، نمودار طلا موفق به تکمیل ساختار اندینگ نشد.

حاجی‌احمدی ادامه داد: با توجه به عدم صدور تریگر اعلامی عملا در فعال‌سازی اهداف پایین‌تر ناتوان بود. این مهم با تثبیت قیمت فراتر از محدوده معتبر مقاومتی 1825 دلار که قبل‌تر چندین بار به آن اشاره شده بود و همچنین واکنش معنادار در قالب تست مجدد این سطح، عملا چارت انس را وارد یک ساختار از جنس رانینگ کرد و زمینه را برای رشد بیشتر فراهم نمود.

حاجی‌احمدی بیان کرد: در حال حاضر مهمترین نکته قابل اشاره شرایط اشباع خرید و نزدیکی به سطح روانی 2000 دلاری به این مساله اشاره دارد که در کوتاه‌مدت احتمالا شاهد نوسانات مثبت مقطعی و ناپایدار و در صورت تثبیت قیمت زیر 1905 دلار ممکن است شاهد آغاز روند اصلاحی تا حوالی مهمترین سطوح معتبر حمایتی در محدوده 1860 و 1825 دلار در انس جهانی باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.