کد مطلب: ۵۷۷۸۰۲

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

قبل از عرضه اولیه روز چهارشنبه منتظر صف فروش باشیم؟

قبل از عرضه اولیه روز چهارشنبه منتظر صف فروش باشیم؟

روز چهارشنبه قرار است دو عرضه اولیه جدید در بازار انجام شود. با توجه به تجربه بازار و امکان ایجاد فشار فروش در بازار، روز سه‌شنبه با صف فروش مواجه می‌شویم؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز بازار سرمایه بر خلاف روز گذشته با روندی صعودی آغاز به کار کرده است. امروز شاخص کل بورس در نیمه اول معاملات با حدودا هشت هزار واحد مثبت و تقریبا ۰٫۵۰ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۵۴۴ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن هم امروز با حدودا پنج هزار واحد مثبت در محدوده ۴۷۱ هزار واحد قرار گرفته است. ارزش معاملات در نیمه اول بازار امروز به نزدیک چهار هزار میلیارد تومان رسید. کگل، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس امروز گذاشتند. همچنین بیشترین تراکنش هم برای شستا، ولکار و ومدیر ثبت شد.

روز چهارشنبه هفته جاری قرار است دو عرضه اولیه جدید با نماد «کیمیا تک» و «فجهان» راهی بازار سرمایه شوند. گمانه‌های مختلفی مبنی بر اینکه فشار فروش در روز قبل از شروع عرضه‌ها بالا می‌رود و کلیت بازار با تحرکات منفی مواجه می‌شود. آیا شاهد روندی منفی در بازار به دلیل تامین وجه مورد نیاز برای خرید دو عرضه اولیه جدید بازار خواهیم بود؟

احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه درباره این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: معمولا در روزهای قبل از عرضه اولیه ، برای فراهم کردن نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه جدید، بازار با فشار فروش مواجه می‌شده است. اما به واسطه ریزش شاخص کل بورس در سال گذشته و خروج بسیاری از حقیقی‌ها از بازار، فشار فروشی مثل گذشته را در بازار تجربه نخواهیم کرد.

وی همچنین درباره روند تخصیص سهم‌ها به هر کد بورسی و بلوکه شدن پول سهامداران در حساب کارگزاری‌ها تا روز شنبه گفت: به احتمال زیاد چهارشنبه عصر و بعد از اتمام فرآیند عرضه، نتیجه آن مشخص و تعداد سهم اختصاص یافته به هر کد بورسی مشخص شود.

وی در این باره افزود: در روز شنبه افراد می‌توانند به پول خود دسترسی داشته باشند. اما این موضوع تا این روز و آغاز معاملات برای کارگزاری‌ها نفع و سودی را نخواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش عملکرد مالی عرضه اولیه چهارشنبه فرابورس / مجوز افزایش سرمایه فجهان صادر شد! را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ان شالله که اتفاق نیوفته

  • ناشناس

    دو تا عرضه اولیه تو همین هفته که یکیش هم عرضه اولیه سنگینی هست اونم در زمانی که هر دو شاخص کل و هم وزن درگیر مقاومت خیلی محکمی هستند، این واقعا یعنی چی؟ آقایون مسئول سواد ندارید یا به عمد گند می زنید به کل بازار؟هر کدوم باشه نشون میده جایی هستید که نباید باشید. واقعا جای تاسف داره. ممنونیم که بازار را نابود می کنید با این کارهای نسنجیده.
    جای ورود این عرضه های اولیه بعد از گذشتن شاخص کل از یک میلیون و ششصد هست نه قبلش?‍♂️?‍♂️

  • ناشناس

    سهامدار محترم بخاطر عرضه اولیه 4شنبه کل بازارو قرمز نکنیدخواهشا.درضمن با توجه به درخواستها مبلغ 1میلیون تومن برای هر2سهم کفایت میکنه.لطف کن سهام باارزشتو مخصوصاتو دامنه منفی نفروشید.

    • ناشناس

      اینا همینو میخوان با ورود عرضه اولیه بازار منفی بشه و عرضه اولیه لغو بشه…منم میخوام عرضه اولیه بخرم اما نه با فروش سهامی که تقریبا” یکساله منتظرم صعودی بشه…خواهشا” نرین تو صف فروش

    • سیدحسین

      من قول میدم بهت چیزی نمیفروشم!؟چون حداقل۷عرض اولیه وکدماوشبندروکمرجان درسبدبانم هست!؟خودم جورمیکنم پولشو.

    • سیدحسین

      چه عجب یکیش تقریبا بدربخوره!؟اون یکی هم اصلا خوب نیست در سقف قیمت!!کف هم زیاده براش چه برسه به سقف!؟فجهان میخرم فقط

    • ناشناس

      فعلا ۴ یا ۵ میلیون علالحساب کارگزاری میخواد تا خرید کنه ولی درست میگی با توجه به خرید ۳ میلیون کد بورسی شاید یک میلیون بیشتر خرید نمیکنه

  • ناشناس

    امروز یک پیامک از طرف کارگزاری مفید مبنی بر (ارسال سفارش عرضه اولیه به صورت خودکار از تاریخ ۱۵ شهریور مقدور نمی باشد)صادر شده که باتوجه به انعقاد قرارداد در ابتدای انتخاب این کارگزاری معلوم نیست چه هدفی در پس این قضیه است، اما تحقیقا مشکلاتی برای افراد بوجود می آید. از جمله۱_ ایجاد صف و ترافیک برای خرید ۲_ به علت عدم دسترسی به اینترنت در برخی از مناطق عملا برخی از افراد از خرید محروم می شوند
    ۳-اضافه واریزی به حساب برای سهامی که دقیقا مشخص نیست که چه تعداد به افراد در پایان خرید ،تعلق میگیرد

  • ناشناس

    البته سود اصلیش رو فروشندگان فجهان میکنند انشالله چند هفته‌ای هم به سهامداران خریداران خرد سهام سود برسونه

  • اصغر

    روسای بورس عمدا دو عرصه اولیه با هم قصد منفی کردن شاخص را دارند بورس دو روز جون گرفت اگه گذاشتند

  • ناشناس

    خدایاری شما نخر تا دل ما خنک شه

  • محمد

    سلام دوستان لطفآ این دوتا عرضه اولیه رو ندید بگیرید بورس دیگه جون اخرشه باید مثبت بشه میخوان با این دوتا عرضه اولیه حساب پرتفوی شمارو خالی کنن که نتونید سود دریافت کنید وبعد اعلام میکنن اطلاعات افشاع شده .لطفآ شاخص بورص رو منفی نکنید

  • سیدحسین

    نمیدونم کف قیمت بزنم می رسه بهم!!؟

  • ناشناس

    سلام این چه برنامه وزدوبندیی هست ما اختیار خرید سهاماولیه را به کارگزاری داده بودیم حالا براخرید یک عرضه اولیه خوب میگن خودتان بخرید ما که بلد نیستیم نکنید لین کارو گفتید توهین نکنید وگرنه خیلی خیلی حرف