کد مطلب: ۵۵۸۱۲۷

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

تحلیل امروز بورس ۸ تیر / ریزش بازار آغاز بحران در صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری بود

تحلیل امروز بورس 8 تیر / ریزش بازار آغاز بحران در صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری بود

در سال گذشته و با افت شدید شاخص کل بورس صندوق‌های سرمایه‌گذاری که یکی از ابزارهای حمایتی از بازار هستند دچار افت و ریزش شدند.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای مهم بازار سرمایه هستند که از ریسک کمتری نسبت با سهامداری در بازار برخوردار هستند البته این صندوق‌ها هم با توجه به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در سه نوع درآمد ثابت با کمترین ریسک، مختلط با ریسک متوسط و سهامی با ریسک بالا در بازار سرمایه عرضه شده‎‌اند. حالا مساله اینجاست که با توجه به بحران بازار سرمایه در سال گذشته و ریزش ۹ ماهه آن اقبال مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها تغییری کرده است یا نه

احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره صندوق‌های سرمایه گذاری می‌‌گوید: صندوق‌های سرمایه‌گذاری ابزارهای حمایتی هستند که در بازار سرمایه عرضه شده‌اند. سازمان بورس و اوراق بهادار در سال گذشته برای ساماندهی بازار سرمایه اقدام به تصویب آیین نامه‌ای کرد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ملزم هستند حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۲۵ درصد از ارزش کل دارایی های صندوق را سهام خریداری کنند. وی در توضیح این موضوع گفت: با توجه به حجم صندوق‌های با درآمد ثابت می‌توانند حمایتی از بازار سرمایه باشند و با توجه به این مصوبه قدرت خرید در هر یک ازنمادهای بازار سرمایه با توجه به خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند افزایش پیدا کند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: در اواسط مرداد ماه سال گذشته با خروج نقدینگی از بازار سرمایه شاهد خارج شدن پول از صندوق‌های مختلط و سهام به طرز چشمگیری بودیم و حدودا ۴۰ درصد از ارزش تقریبی این صندوق‌ها کم شد. وی تشریح کرد: زمانی که بازار سرمایه روندی نزولی را دارد تقاضا برای خرید صندوق‌های با درآمد ثابت بیشتر می‌شود و این صندوق‌ها سودهای روزشمار بهتری را نسبت به بانک‌ها به سرمایه‌گداران می‌دهند.

وی افزود: اما زمانی که روند بازار صعودی است با توجه به رشد سهم‌های مختلف صندوق‌هاس سرمایه‌گذاری با استقبال رو به رو می‌شوند.

بیگی می‌گوید: در حال حاضر قدرت خرید و اعتماد به بازار شکل نگرفته است و نمی‌توانیم بگوییم روند ورود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری چگونه بوده است.

این کارشناس بازار درباره روند بازار در ماه‌های آینده هم به تجارت‌نیوز گفت: اگر بخواهیم روند بازار را در بلند مدت مورد بررسی قرار دهیم باید توجه کنیم که ریسک سیاسی انتخاب رئیس جمهور در بازار از بازار کم شده است و با توجه به اجماعی که در حال حاضر وجود دارد در ماه‌های آینده شاهد رشد بازار سهام خواهیم بود.

وی افزود: در روزهای آینده صنایعی شاخص خواهند بود که بیشتر در بحث صادرات و قیمت‌گذاری آنها بر مبنای نرخ دلار باشد و به نظر می‌رسد گروه‌های پالایشی و پتروشیمی می‌توانند آینده خوبی را در بازار داشته باشند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم نشستن نگاه به حقوقی میکنن. ۱۰۰۰ تا سهم میفروشه مردم فروش آبشاری میکنن. فارغ از فهم اینکه ارزش سهم چقدره و این چه قیمتیه

  • مصطفی

    باسلام اگر کسی در توانش هسش به این شماره کارت هر مبلغی می‌تونه کمک کنه مدد جو بهزیستی هستش در توانش نیست اجاره خونه میدم و…. ?این هم کد ملی من کد ستاره. چهار مربع بزنین می‌توانید استعلام کنید. اجرتون با خدا ?

  • ناشناس

    کلا نظرش چرت وپرت هست
    وقتی مردم را تشویق به سرمایه گذاری در صندوق ها می کنند واز طرفی صندوقی مثل دارا یکم ۴۷ درصد پایین تر از ارزش واقعیش معاله میشه اینو باید تحلیل کنی خاله من هم میدونه که در بازار نزولی صندوق درامد ثابت سود بیشتری میده نسبت به صندوق پرریسک