خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۵۱۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت افت شاخص بورس چه بود؟

علت افت شاخص بورس چه بود؟

بورس هفته گذشته در حدود ۰٫۶ درصد افت داشت. به گفته کارشناسان این روند بورس طبیعی است و بازار به دنبال بهانه برای نزول و جبران رشدهای قبلی خود بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این هفته شاخص بورس با افت ۰.۶۶ درصدی روی سطح یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هفته را مثبت شد. شاخص فرابورس با رشد ۰.۹۲ درصدی به محدوده ۲۰ هزار و ۳۸ واحد رسید.

در این هفته یک هزار میلیارد تومان حقیقی از بورس خارج شد. به گونه‌ای که در روز شنبه ۳۲۸ میلیارد تومان خروج، یکشنبه ۱۱۸ میلیارد تومان ورود، دوشنبه ۱۵۹ میلیارد تومان خروج، سه‌شنبه ۹۵۰ میلیارد تومان خروج و روز چهارشنبه ۳۰۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی ثبت شد. همچنین ورود ۲۴۵ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت داشتیم.

بازار روز سه‌شنبه با انتشار مصوبه‌ وزارت صمت در مورد دریافت عوارض از صادرات محصولات فولادی و فلزی‌ها، منفی سنگین ۳۳هزار واحدی را تجربه کرد. این عرضه‌ها حتی در ابتدای روز چهارشنبه ادامه داشت اما در نیمه دوم بازار با لیدری صندوق پالایش یکم تقاضا در بازار سرمایه بهتر شد.

افت بورس طبیعی است

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر مصوبه و ابلاغیه‌ای جدیدی در بازار تصویب نشود، بورس بر مدار تعادل باقی می‌ماند.

وی توضیح می‌دهد: مواردی همانند نرخ ابلاغیه‌ای که اخیراً پیرامون وضع مالیات از صادرات و تعرفه فولاد مواد فولادی، پتروشیمی و امثال آن صادر شد، تنها بهانه‌ای بود که روند بازار را تغییر دهد. در کل، بازار سرمایه مشکلی ندارد. تنها هفت درصد از بازدهی روزهای قبل پس گرفته شده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: روند بازار سرمایه در این هفته طبیعی بود. چراکه پس از رشدهای متوالی، بازار به استراحت نیاز دارد.

آقابزرگی می‌گوید: با توجه به عقب‌ماندگی بورس نسبت به سایر بازارها و عملکرد سود و زیان اغلب شرکت‌ها و صنایع، در حال حاضر مشکل خاصی برای بازار وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برادرمن استراحت چی من روزآخرتیر۹۹وارداین خراب شده شدم به توصیه یکی ازدوستان نااهل که خدابحق این ماه عزیزازش نگذره والان ۶۰ درصداصل پولم دودشده وسودکه پیشکش😢😢😢😢

  • یا الله

    روند معاملات در هفته ای که گذشت غیر طبیعی وشرم آور بود بطوری که مافیای بورس وحقوقیهای دولتی در عرض یک تیم کاری یکروزه بیش از 120 هزار میلیارد تومان به سهامداران ضرر وزیان وارد کردند که کم سابقه بود این مقدار ضرر کی وچگونه جبران خواهد شد , دولتی ها , حقوقیها , ومافیای بورس لطفا از خدا بترسید این نون بخدا خوردن ندارد ,بترسید از مظلومی که غیر از خدا یار ویاوری ندارد .