کد مطلب: ۶۳۵۵۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل بورس هفته سوم اسفند ۱۴۰۰/ پیش‌بینی بورس تا آخر سال

تحلیل بورس هفته سوم اسفند ۱۴۰۰/ پیش‌بینی بورس تا آخر سال

شاخص کل بورس این هفته به محدوده یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحدی رسید و رشد ۵٫۲۴ درصدی را تجربه کرد. به گفته کارشناسان، بازار سرمایه در آخرین هفته اسفند ماه سبزپوش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس از سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد به یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید و رشد ۵.۲۴ درصدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن در محدوده ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد قرار گرفت و ۲.۵۵ درصد رشد داشت. شاخص کل فرابورس نیز از ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد به ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد رسید و با رشد ۳.۵۶ درصدی همراه شد.

بورس صعودی می‌شود؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: تحریم نفت و گاز روسیه افزایش قیمت کامودیتی را در پی داشت. این موضوع توانست صنایع پالایشگاهی، کامودیتی‌محور و سهام مرتبط با کانه‌های فلزی صعودی کند.

وی توضیح می‌دهد: بخش عمده‌ای از رشد بورس در این هفته به علت رشد قیمت‌ها کامودیتی‌ها بود. به طبع اگر جنگ بین روسیه و اوکراین ادامه‌دار باشد، شاهد افزایش و تثبیت قیمت کامودیتی‌ها خواهیم بود.

فلاحیان ادامه می‌دهد: موضوع بعدی که روی شاخص این هفته تاثیر گذاشت مذاکرات برجام بود. امیدواری‌ها نسبت به امضای برجام افزایش پیدا کرده است. همین موضوع عامل رشد برخی از صنایع شده است.

این کارشناس بازارهای مالی می‌گوید: بازار در چندماه اخیر از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و همین موضوع موجب شد تا بسیاری از سهام بورسی از رشد به دور باشند. اما ورود نقدینگی می‌تواند جانی دوباره به این بازار تزریق کند.

فلاحیان در پایان تاکید می‌کند:با توجه به روند معاملات احتمالا هفته پایانی معاملات مثبت باشد. همچنین به نظر می‌رسد بازار به روال عادی خود بازگشته است و احتمالا سال آینده وضعیت خوبی داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار داغون
    فقط نوسان گیری حقوقی

  • ناشناس

    اگه بزارن بورس رشد شارپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپی خودش رو میزنه چهارشنبه وفور ۱۵۴تومان خریدار داشت دامنه اش بستن اوردنش رو ۱۴۵ که اگه دامنه اش رو نمی بستن تا ۲۷۵ تومان هم همان روز رشد می‌کرد نمیزارن نقدینگی هست همه چیز درسته زیر ساخت‌ها درسته همه چیز مهیاست فقط نمیزارن آقایون بورس رشد کنه

  • ناشناس

    بازار خرابه خروج پول داریم از مشارکت سرخابی ها نفهمیدید

  • ناشناس

    بازهم وعده سرخرمن میدن الان دوسال این حرفارامیگن ولی غافل ازاینکه ضرروزیانمون جبران بشه