کد مطلب: ۵۸۸۳۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شوک‌های جدیدی به بورس وارد می‌شود؟

شوک‌های جدیدی به بورس وارد می‌شود؟

امروز در نیمه اول معاملات بازار سهام شاخص کل با ۰٫۳۶ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد قرار گرفت. اما امروز شاخص هم‌وزن با ۳۸۱ واحد منفی در محدوده  ۴۰۱ هزار واحد قرار گرفت. تحلیل کارشناسان از وضعیت بازار به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام روز گذشته با رشد ۲٫۸۷ درصدی شاخص کل همراه شد و پس از گذشت هشت روز اندکی از ترس سهامداران نسبت به خرید سهام کاسته شد.

روز گذشته اولین روز کاری رئیس جدید سازمان بورس بود و قیمت دلار هم در محدوده ۲۷ هزار تومان به ثبات رسید در واقع تمام شرایط مثبت برای شروع سبز بازار سهام فراهم بوده است.

امروز هم در نیمه اول معاملات بازار سهام شاخص کل با ۰٫۳۶ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد قرار گرفت. اما امروز شاخص هم‌وزن با ۳۸۱ واحد منفی در محدوده ۴۰۱ هزار واحد قرار گرفت.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام درباره تحلیل روند بازار به تجارت‌نیوز گفت: بورس هزار دلیل برای رشد و دلایل انگشت شماری برای افت دارد. فروش اوراق دولتی و صحبت‌های پیرامون مذاکرات را می‌توان به عنوان هیجان‌های منفی برای کاهش شاخص نام برد.

وی در این باره افزود: فروش فوق‌العاده شرکت‌ها در کنار گزارش‌های شش ماهه در بازار نمود خواهد داشت و کاهش معنادار ارزش شرکت‌ها می‌تواند نوسانات مثبتی را در بورس رقم بزند. اما هیجان در بازار آن قدر بالا است که اکثر سهم‌ها با هم رشد یا افت می‌کنند. در حال حاضر فروش اوراق دولتی می‌تواند با فروش برخی دارایی‌ها از جمله سهام شرکت‌های دولتی و یا دارایی‌های غیرمولد کاهش یابد.

رئیسی ادامه داد: در کل به نظر می رسد با فروش بیشتر نفت دولت سعی در مهار تورم و کنترل نقدینگی دارد و از این رو بازار در یک چرخه نوسانی قرار می‌گیرد که یا باید با دید بلند مدت به این بازار نگاه کرد و یا توانایی خرید و فروش نوسانی را داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس. م

    در اقتصاد. قوی حباب ایجاد نخواهد شد رشد بی دلیل و ریزش بی منا بورس از اقتصاد ضعیف و رانت ایجاد می شود

  • ناشناس

    کارشناس در واقع داره میگه بازار درجا خواهد زد و رکودیه و نوسان بگیرید اگر بلدید که اکثرا بلد نیستند فقط به خیال خودشون دنبال نوسانگیر رانتی راه میافتند ولی در اصل پول میکنند تو جیب نوسانگیر و کارمزد بگیر

  • ناشناس

    این چه فایده ای داره یه روز مپبت بشه بعد روز بعد منفی بشه اینجوری فقط دلار گرون میشه و سهم ها نهایت ثابتربمونن

  • ئیلان

    لعنت بر بورس

  • ناشناس

    اقتصاد فعلآ بیمار است ، دولت هم حق داره من و شما بریم سر کار ولی تمام حسابهای بانکی مسدود باشه از کجا بیاریم خرج خانواده رو بدیم . چنین مشکلی در مقیاس بزرگتر رو دولت باهاش دست به گریبانه. ناگفته نماد که عده‌ای دزد هم در این میان پیدا میشن .

  • مجمع تحلیلگران

    دوستان نه شوکی به بازار وارد شده نه خارج. همونطور که قبلا گفتم فقط ورود و خروجه پوله که تاثیر گذاره . دیروز حقوقیا سهاما رو مثبت کردن اما عملا پول جدیدی وارد بورس نشد و معنی این عمل یعنی بورس قابلیت رشد واقعی نداره. ریزش امروز سهاما علتش دو چیزه اولا حقوقیا براشون ثابت شد که دیگه پول حقیقی به این بازار نمیاد ثانیا جابجایی بین سهم توسط بعصی از شما. حقوقی با درک این موصوع از حقیقیای نوسان گیر نوسان گیری میکنه چون پول دیگه ای برا بلعیدن وجود نداره. میخاین بیشتر ضرر نکنین و البته دوست دارین تو بورس بمونین به پرتفویتون حتی نگاهم نندازین و مهمتر اصلا جابجایی بین سهمی انجام ندین.تا در صورت ریزش عملا چیزی نصیب حقوقی نشه . مراقب سلامتیتون و زندگیتون باشین که این جماعت به جونتون ارزش قایل نیستن چه برسه به سلامتی و زندگیتون. انسان یا باید زیر بار حرف زور نره و در مقابل ظالم بایسته یا اگه نایستاد هر بلایی سرش اومد توقع معجزه نداشته باشه. موفق و پایدار در پناه حق

    • سهامدار

      حقوقی دیروز خرید امروز خرید مردم فروختن. الان چطور حقوقی از مردم نوسان گرفته؟؟ چرا حرف بی اساس میزنی ؟؟

    • ناشناس

      دیروز خواب بودی که حقوقی ها اون همه حجم فرختند!!!!!!!

  • ناشناس

    هیچ چیزی را با ضرر نفروشید . وقتی اینکار را بکنید مسیولین دنبال کار و فعالیت میروند نه دنبال نوسان گرفتن روزانه از سادگی من و شما

  • ناشناس

    حالا ۹۰ درصد سهامداران متفق نفروشن همون ده درصد گند میزنن به بازار حتی با ۱۰۰۰سهم از هر نمادی!!!!!خب نفروش تا حقوقی گردن کلفت دیو تر نشه

  • عادل

    مدیریت (تحلیل-سرمایه-زمان-روان ) . مدیریت تحلیل و سرمایه کار راحتی هست . مدیریت زمان و روان خیلی مشکل است .. دو نوع هیجان کار مدیریت زمان و روان را مختل می کند . حرص و ترس . ما یا نوسان گیر هستیم یا سرمایه گذار .
    در نوسانگیری خرید و فروش مهم است نگهداری و هلدینگ اهمیت چندانی ندارد . برای سرمایه گذار نگهداری و هلدینگ مهم است . سرمایه گذاری از نوسانگیری اسان تر است .تحلیل بنیادی از تکنیکال خیلی اسان تر است …تحلیل تکنیکال و روانشناسی بازار و تحلیل مبتنی بر اخبار که همگی با هدف نوسانگیری انجام می شود معامله گر را به زمان خیلی حساس می کند . …

  • ناشناس

    خجالت بکشید واقعا مردم را بدبخت کردین یه روز بازار مثبت میشه شروع میکنید به حرف مفت زدن بعدش ۱۰روز منفی میشه