کد مطلب: ۵۴۰۹۶۶

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

تحلیل بورس ۲۶ اردیبهشت / تاثیر مثبت انتخابات در بورس

تحلیل بورس ۲۶ اردیبهشت / تاثیر مثبت انتخابات در بورس

انتخابات ریاست جمهوری در کشور مولفه تاثیرگذار بسیار مهمی در بازار سرمایه است و به نظر می‌آید بازار تا پایان انتخابات واکنش مثبتی را نشان دهد و روند متعادل و صعودی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در روزهای گذشته با تاثیر‌پذیری از متقارن شدن دامنه نوسان روند رو به رشد و صعودی را طی کرده و شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد رسید. باید دید روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود یا نه؟

هومن عمیدی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به وارد شدن دلار در کانال ۲۲ هزار تومان بازار واکنش مثبتی به این اتفاق داشته است. مولفه مهم تاثیرگذار دیگر در بازار که به شکل کلاسیک همواره موثر است دوره کاندیداتوری ریاست جمهوری تا زمان انتخابات است که به طور پیش فرض بازار همیشه واکنش مثبتی را نسبت به این اتفاق نشان می‌دهد و انتظار می‌رود تا مشخص شدن نتیجه انتخابات بازار روند مثبتی را داشته باشد.

این کارشناش بازار سرمایه در بخش دیگری افزود: در حال حاضر در بازارهای موازی تحرکات خاصی دیده نمی‌شود و شاهد تقاضای سرمایه‌ای و سفته بازانه نیستیم. همچنین در بازار ارزهای دیجیتال نیز که تا هفته گذشته روند صعودی را داشت و نقدینگی بسیار زیادی را جذب کرده بود در هفته جاری روند نزولی خود را آغاز کرده است به عبارت دیگر این پارامترها همه نشان از این موضوع می‌دهند که روند مثبت بازار سرمایه ادامه‌دار باشد.

عمیدی درباره نمادهای مهم و تاثیرگذار در وضعیت کنونی بازار گفت: در حال حاضر سهم‌های سنگ آهنی، برخی از نمادهای گروه‌های بانکی که بازارگردان دارند و برخی از نمادهای گروه‌های خودرویی از وضعیت خوبی در بازار برخوردار خواهند بود.

وی همچنین در پایان درباره ورود نقدینگی و تغییر روند بازار گفت: بانک مرکزی مکلف شده است تا ۲۰۰ میلیون دلار را به فروش برساند و نقدینگی به وجود آمده را به صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه واریز کند اگر این مصوبه اجرایی شود فضای اعتماد در بازار شکل می‌گیرد و تا حدی وضعیت بازار تعادلی می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینهمه ظلم و خوردن حق سهامداران را در انتخابات جبران میکنیم.نهایت مشارکت 10تا15درصد

    • ناشناس

      به نظر شما مشارکت کردن یا نکردن مردم واسه اونا مهمه؟

  • ناشناس

    نظر مخاطبان را دیروز میخوندم یکی نوشته بود بخاطر دامنه امروز مثبت از فردا دیگه …

  • ناشناس

    عجله نکنید یواش یواش داره صف های قفل آزاد میشه وقیمت سهامها به تعادل وسپس افزایشی میشه نمونه اون صادرات و پار سیان و گردش که پایین تر از کف خرید بودند امروز عالی معامله میشدند وخدایی حقوقی هم خوب حمایت کرد

  • مشیری

    آقای دهنوی میگم یموقع تعارف نکنی توروخدا اگه میببنی ۵- جواب نمیده بکنش ۷- یا ۱۰- یا ۲۵- .
    پول ماهم هی آب بشه مهم نیست .
    گفتم بگم یموقع رودرواسی نکنی باما .
    پول خودته اصلا قابل نداره

  • ناشناس

    اگه دیدید بورس وضعیت بهتری پیدا می‌کنه بدونید برای انتخابات فریب نخورید
    خدا لعنتتون کنه مردم چی فرض کردین

  • ناشناس

    هدف دولت تزویر هم همینه که در انتخابات شرکت نکنیم

  • ناشناس

    اقای کارشناس

  • ناشناس

    اقای کارشناس شما نبودی که از مثبت ۶ومنفی ۲حمایت میکردی

  • ناشناس

    قیدپولمون روزدیم ونشستیم هرروزچک میکنیم که کی پولمون برمیگرده بتونیم ازاین بازارفرارکنیم داغی به دل ملت گذاشتن که براهمیشه بدونیم به هیچ حرفشون اعتمادنکنیم یکسال ناراحتی اعصاب گرفتیم ماهیانه پنج تومن حقوق میگیرم ازاونورروزی سه میلیون ازپولم کم میشه ازپس اندازا چندساله یه کارمند…..دیگه عمرن حرف مسیولین روباورکنیم همش دام بود

  • مهدی.م

    کی میخواد رای بده