خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۷۴۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل تکنیکال ثشاهد / دوره اصلاح سهم به پایان می‌رسد؟

تحلیل تکنیکال ثشاهد / دوره اصلاح سهم به پایان می‌رسد؟

سهام شرکت شاهد، با نماد «ثشاهد» در جریان روند صعودی اخیر که از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد، توانست بازدهی عجیب 600 درصدی را تا نیمه اردیبهشت‌ماه نصیب سهامداران خود کند. نگاهی به تحلیل تکنیکال ثشاهد، گمانه‌زنی سهامداران در رابطه با پایان اصلاح را افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت شاهد در سال 84 در لیست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار قرار و در گروه املاک و مستغلات جای گرفت. با وجود این دسته‌بندی، گروه شاهد در زمینه‌های دیگری چون بازرگانی، سوخت و انرژی و نیز بازار سرمایه فعالیت گسترده دارد.

تحلیل تکنیکال ثشاهد

در بررسی بلندمدت نمودار قیمت-زمان ثشاهد، روند نزولی این سهم که بیش از دو سال به طول انجامید، در قالب پنج موج شکل گرفت.

تحلیل تکنیکال ثشاهد

تحلیل تکنیکال ثشاهد در تایم‌فریم هفتگی

نگاهی به رفتار قیمت در تایم‌فریم هفتگی نشان می‌دهد، «ثشاهد» با ثبت الگوی معروف سر و شانه معکوس در کف قیمتی 529 تومان، نقطه برگشتی خود را رقم زده است. قیمت سهام ثشاهد با نزدیک‌شدن به تراز دوم عمق تعمیم یافته الگوی سروشانه و همچنین محدوده مقاومتی سه هزار و 539 تا چهار هزار و 586 تومان وارد روند اصلاحی شده است. گفتنی است در روند نزولی سال 99 گره معاملاتی در همین ناحیه به‌وجود آمده بود.

رفتار ممنوعه در ثشاهد

نکته مهمی که در تحلیل تکنیکال ثشاهد باید به آن توجه داشت این است که قیمت این سهم در بیشتر مواقع دقیقا به محدوده‌های تکنیکالی نمی‌رسد و عموما کمی پیش از آن رفتار خود را تغییر می‌دهد. به طور مثال، محدوده 485 تومانی گره معاملاتی مهمی برای ثشاهد به شمار می‌آمد که تکنیکالیست‌ها منتظر تغییر رفتار قیمت در این محدوده بودند. سهم ثشاهد اما در حالی که تنها هشت درصد از آن فاصله داشت در قیمت 529 تومان برگشت خود را ثبت کرد.

نمونه دیگر این نکته آنالیز سقف اخیر است. سقف سه هزار و 704 تومان در حالی ثبت شد که با سقف کانال ترسیم شده تنها پنج درصد دیگر فاصله داشت. بنابراین برای پیش‌بینی ادامه مسیر ثشاهد نباید منتظر برخورد دقیق قیمت با محدوده‌های مهم بود.

چارت روزانه ثشاهد زیر ذره‌بین تکنیکال

رسم چنگال اندروز مدیفای شیف بر روی آخرین لگ جنبشی از روند نزولی سابق، شاید بتواند نقشه راه ثشاهد را به ما نشان دهد. برخورد‌های زیادی که قیمت با موازی پایین خط میانی داشته است، اعتبار این ابزار رسم شده را افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال ثشاهد در تایم‌فریم روزانه

تحلیل تکنیکال ثشاهد در تایم‌فریم روزانه

حال چندین سناریو پیش روی سهم ثشاهد است. انتظار برگشت از میدین‌لاین چنگال اندروز که امروز هم مجددا پس از برخورد و ری‌تست آن، شاهد افزایش تقاضا در سهم بودیم. سناریوی دوم ادامه اصلاح تا لمس محدوده باکس سبزرنگ که سقف مهمی در روند نزولی سابق سهم به شمار می‌آمده و حال حمایتی معتبر برای ثشاهد است.

در سناریوی بدبینانه نیز امکان اصلاح سهم تا موازی پایینی چنگال وجود دارد که به نظر می‌رسد با توجه به فاکتور‌های اقتصادی موجود اعم از تورم بالای ساختاری این وقوع این حالت بعید به نظر رسد.

به عنوان نتیجه‌گیری باید هنگام رسیدن قیمت به محدوده‎‌های پرپتانسیل برای برگشت، رفتار قیمت به دقت آنالیز شود و در صورت بروز نشانه‌های ورود پول به سهم، ورود بهینه با رعایت حد ضرر مناسب صورت گیرد.

گفتنی است این تحلیل تکنیکال صرفا جنبه بررسی و تئوریک دارد و افراد باید بر اساس بررسی و تحلیل خود اقدام به خرید و فروش کنند. مجموعه تجارت‌نیوز هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال خریدوفروش سهام توسط افراد در بازار سرمایه ندارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدرضا

    سلام
    اصلاح ثشاهد کامل شده است و امکان اصلاح برای سهم مقدور نیست واز محدوده فعلی بعد رشد حدود۲۸درصدی و یک استراحت بسیار کوتاه حدود ۱۲۰درصد رشد قوی و ممتد خواهد داشت
    نظر تکنیکالیست
    محمدرضا

  • مرتضی

    دوستان سهم ثشاهدحدوداچقدرصعودی داره،
    اگر کسی ،ازصعودآینده آن خبر دارد ممنونم

  • بابک

    عالی و حرفه ایی