کد مطلب: ۸۰۰۵۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل هفتگی بورس/ رشد بازار سهام به واسطه سهام خرد

تحلیل هفتگی بورس/ رشد بازار سهام به واسطه سهام خرد

شاخص کل بورس در آخرین هفته فروردین ماه توانست بازدهی بیش از 6.6 درصدی را ثبت کرد؛ اما مانند هفته گذشته بازدهی شاخص هم‌وزن بیش از شاخص کل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل هفته گذشته روی عدد دو میلیون و 179 هزار واحدی قرار گرفت و در پایان این هفته به رقم دو میلیون و 324 هزار واحدی رسید و توانست بازدهی 6.6 درصدی را ثبت کند.

از سوی دیگر، شاخص هم‌وزن بازار سرمایه نیز با رسیدن به محدوده 760 هزار واحدی، رشد 9.7 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. بررسی بازدهی روزانه و هفتگی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد که سهامداران تمایل بیشتری به خرید سهام خرد و کوچک بازار دارند.

شاخص فرابورس نیز نسبت به هفته گذشته بازدهی بهتری کسب کرد و در نهایت بازدهی 5.4 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

ارزش معاملات بورس چقدر شد؟

با شروع سال جدید شاهد افزایش هفتگی ارزش معاملات بازار سرمایه هستیم و بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه 14 هزار و 55 میلیارد تومان، روز یکشنبه 15 هزار میلیارد تومان، روز دوشنبه 16 هزار و چهار میلیارد تومان بود.

همچنین ارزش معاملات روز سه‌شنبه 17 هزار و 508 میلیارد تومان و در نهایت ارزش معاملات روز چهارشنبه برابر با 15 هزار و 436 میلیارد تومان بود.

سهام عدالت جاماندگان امسال واگذار می‌شود؟

روز گذشته احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هئیت دولت اعلام کرد که امسال به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت واگذار می‌شود.

احسان خاندوزی اظهار داشت: «بحث جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه ۱۴۰۲ درج شده است. تلاش دولت بر این است که خیلی زودتر و قبل از آن‌که به ماه‌های آخر سال برسیم موضوع جاماندگان سهام عدالت به سرانجام برسد.»

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: «افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، چون بهزیستی و کمیته امداد در اولویت قرار دارند و تلاش داریم امسال برای این گروه از افراد سهام عدالت را واگذار کنیم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.