کد مطلب: ۲۵۶۲۶۲

غلامرضا تاجگردون خبر داد:

تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور به حوزه اشتغال

تخصیص 20 درصد اعتبارات عمرانی کشور به حوزه اشتغال

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور به حوزه اشتغال خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور به حوزه اشتغال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامرضا تاجگردون ظهر پنجشنبه، دهم خرداد در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله اهداف دیده شده در لایحه بودجه ۹۷ برای ایجاد اشتغال بود که مصوب نشد و با توجه به اهمیت حوزه اشتغال، ۲۰ درصد از منابع عمرانی و چند حوزه دیگر برای ایجاد اشتغال اختصاص یافت.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های بودجه از زمان تدوین تا اجرا، اظهارکرد: بودجه حداقل سه مرحله تدوین، تصویب و اجرا را می‌گذراند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۷ در هر سه مرحله با سه شرایط محیطی متفاوت روبرو هستیم و شرایط نیز تاثیرگذار بر تنظیم است.

تاجگردون تصریح کرد: ‌تنظیم بودجه دولت در آبان و آذرماه و بعد از فضای انتخابات بود و یک فضای متعادل داشتیم و با دیدگاه‌ها و فضای جدید در مباحث اصلاح ساختاری مطرح بوده و لایحه کارشناسی شده دقیق و جهت‌گیری آینده کشور در لایحه دولت نیز مشخص بود.

وی ادامه داد: همچنین شرایط محیطی کشور بر رفتار مجلس برای تصویب بودجه تاثیر داشت و چالش هایی در این راستا مطرح بود.

رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس گفت: مسائل اصلی با توافق با رئیس‌جمهور مد نظر قرار گرفت و وارد مرحله اجرایی شدیم.

تاجگردون با بیان اینکه عرصه بین‌الملل نیز بر بودجه تاثیرگذار است، اظهار کرد: بحران‌های بین‌المللی نیز باید مهار شود و این موضوع در بودجه نیز تاثیرگذار است و عوامل و متغییرهای برون‌زا در بودجه تاثیر محسوسی دارند.

وی بیان کرد: بودجه ۹۷ بودجه خاصی خواهد بود و با یک هدف تدوین شده و با یک روش دیگر باید اجرا شود که برای دولت به عنوان مجری و مجلس به عنوان تصویب‌کننده مهم است.

تاجگردون با تاکید بر اهمیت مردم محوری در توسعه اظهار کرد: در کنترل شرایط یک نکته بسیار مهم است و اگر فرآیند به سمتی برود که بخواهیم خود را حفظ کنیم صحیح نیست و نباید بگذاریم مردم از ما فاصله بگیریند، چراکه اگر فاصله بگیرند مناصب و اقدامات ما در پایداری کشور تاثیرگذار نخواهد بود.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین شرایط نرخ برابری ارز از جمله اهداف دولت است و افزایش قیمت ذاتا به ضرر دولت و بودجه است و این موضوع به دلیل پمپاژ و خروج اعتبار از دولت تاثیرگذار است و اجرای نرخ برابری ارز منابع و مصارف دولت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاجگردون با اشاره به موضوع نقدینگی افزود: همچنین مشکلاتی در حوزه سپرده‌گذاران موسسات به وجود آمد که بار اعتباری و تامین نقدینگی را بر دولت تحمیل کرد.

وی با اشاره به نوسانات بازار، بیان کرد: در مجلس هیچ افزایش قیمتی نداریم، اما قیمت‌های خدمات بالا می‌رود و موضوعاتی مانند نرخ برابری ارز و نقدینگی این مباحث را رقم می‌زند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمد مالیات کشور ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و درآمد نفت ما ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است و بودجه جاری کشور ۲۹۳ هزار میلیارد ریال است. این موضوع نشان می‌دهد که باید برای بودجه جاری نیز اسناد داده شود.

تاجگردون با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های تزریق نقدینگی در استان‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود، خاطرنشان کرد: تهاتر بدهی‌ها در بودجه سال ۹۷ نیز از جمله اهداف است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب بودجه ای اعمال تهاتر ۱۰۰ میلیارد تومانی است، اظهار کرد: باید در کهگیلویه و بویراحمد نیز از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جذب تسهیلات شش درصدی در استان، گفت: هنر مدیران اجرایی جذب این اعتبارات خواهد بود و عدم جذب این اعتبارات خیانت به مردم استان است.

تاجگردون با اشاره به اینکه عدم جذب این اعتبارات باعث انتقال به استان دیگری می‌شود، افزود: باید جذب حداکثری این اعتبارات با اقدامات مدیریتی صحیح اجرایی شود.

وی تصریح کرد: باید اشتغال موثر ایجاد شود و بیم این را داریم که اکنون که چندین هزار میلیارد تومان تسهیلات گذاشته شده و ۲۰ درصد بودجه عمرانی نیز کم شده و بر روی محور اشتغال و تولید قرار گرفته است، هدف‌گذاری مطلوبی در این بخش انجام نشود. این در حالی است که بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل عدم تامین نقدینگی دچار مشکل شده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود همه موارد و انتقادات پیرامون پرداخت یارانه ها، این موضوع توسط دولت در حال انجام است .

تاجگردون ادامه داد: تامین ۴۲ هزار میلیارد تومان برای تامین یارانه رقم کمی نیست و روز به روز تعداد یارانه‌بگیران در حال افزایش است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور همه تلاش می‌کنند که حقوق کارمند و یارانه بدهیم و تلاش برای پرداخت حقوق است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های اقتصادی در استان، تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در آیتم‌های اقتصادی ضعیف است و باید اقدامات مناسبی برای توسعه این بخش انجام شود.

تاجگردون افزود: باید به ظرفیت اقتصادی استان توجه شود و در حوزه اقتصادی و درآمدزایی برای مردم کار شود.

وی با اشاره به برون رفت درآمدهای بانک‌های خصوصی از استان، عنوان کرد: بانک‌های خصوصی ما در استان، دو برابر بانک‌های دولتی از مردم اعتبار جذب کرده‌اند و باید دید چه مقدار آن به استان برمی‌گردد و یک بانک دولتی نیز دو برابر تزریق می‌کند و این در حالی است کل هزینه مشکوک‌الوصول ۲۹۰ میلیارد تومان است. ‌باید بانک‌های خصوصی اعتبارات خود را متوجه استان کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وحدت نمایندگان استان گفت: در طرح‌های عمرانی بیش از آنچه توجه می‌کنید، ما نمایندگان استان برای اجرای طرح‌های عمرانی هماهنگ هستیم و حاشیه‌ای بر این موضوع وجود ندارد.

تاجگردون اضافه کرد: نگاه تعاملی به دستیابی به خروجی‌های مهم و توسعه همه‌جانبه استان کمک می‌کند و تفکر نمایندگان استان نگاه عدالت‌محوری در توسعه همه نقاط استان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.