کد مطلب: ۳۰۱۶۰۲

تداوم سریال کاهش ارزش روپیه

تداوم سریال کاهش ارزش روپیه

دولت هند در واکنش به ادامه کاهش شدید ارزش روپیه اعلام کرد اقدامات متعددی را برای کنترل بازار به مرحله اجرا در خواهد آورد.

هر چند که روپیه تا پایان معاملات روز جمعه توانست با اندکی کاهش مجددا به کانال کمتر از ۷۲ روپیه در هر دلار برسد، اما امروز و با شروع معاملات هفتگی جدید، ارزش روپیه باز هم کاهش یافت و هر دلار به ۷۲.۶۵ روپیه رسید. به گفته تحلیل گران یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش ارزش روپیه به دلیل تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه بر ۵۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چین بر می‌گردد.

به گزارش تجارت‌نیوز،در جلسه اقتصادی کابینه هند به ریاست ناراندرا مودی- نحست وزیر این کشور، دولت اعلام کرده بود گام‌های متعددی برای کنترل بیشتر بر روند کاهشی روپیه اتخاذ خواهد کرد. آرون جاتلی- وزیر دارایی هند گفته است این اقدامات شامل: کاهش واردات اقلام غیر ضروری، تسهیل قوانین استقراض خارجی برای بخش تولید و سخت‌گیری کمتر بر اوراق قرضه مبتنی بر روپیه خواهد بود.

وی هم چنین گفت اطمینان دارد دولت به هدف خود برای رساندن کسری بودجه به ۳.۳ درصد از تولیدات ناخالص داخلی خواهد رسید.

در عین حال بانک مرکزی هند اعلام کرد حجم ذخایر ارزی این کشور تا هفتم سپتامبر با ۸۱۹.۵ میلیون دلار کاهش به ۳۹۹.۲۸۲ میلیارد دلار رسیده است. بدین ترتیب برای نخستین بار در سال جاری، هند ذخایر ارزی کمتر از ۴۰۰ میلیارد دلار در اختیار دارد.

در برابر سایر ارزها، هر یورو به ۸۴.۳۳۵۰ روپیه، هر پند به ۹۴.۸۴۹۷ روپیه و هر یوان به ۱۰.۵۵۸۹ روپیه رسید.

منبع:ان دی تی وی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.