کد مطلب: ۱۷۶۳۳۱

تدوین استاندارد غذایی ۱۸ کشور توسط ایران

تدوین استاندارد غذایی 18 کشور توسط ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به دستاوردهای علمی این سازمان در سطح جهانی گفت: اکنون استاندارد غذایی و کشاورزی 18 کشور توسط این سازمان تدوین و تنظیم می‌شود.

نیره پیروزبخت روز سه‌شنبه در هفتمین همایش تجلیل از واحدهای نمونه برتر ملی استاندارد کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت البرز افزود: امسال سازمان ملی استاندارد ایران در بین 163 کشور رتبه 23 را به دست آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: واگذاری تدوین استانداردهای غذایی و کشاورزی (کدکس) گروه خاور نزدیک به ایران، موفقیت بزرگی برای کشورمان است.

پیروزبخت گفت: در حوزه کشورهای اسلامی جایگاه بسیار خوبی داریم که حدود 20 نشان استاندارد بین‌المللی برای عرضه مواد غذایی حلال با همکاری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد در دست تدوین است.

وی بیان کرد: برای توسعه فرهنگ استاندارد به هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی کشور نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از البرز به عنوان یکی از استان‌های صنعتی ایران نام برد و گفت: این استان از لحاظ کیفیت کالا و ارائه خدمات جزو استان‌های برتر کشور است.

منبع: ایران اکونومیست

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.