کد مطلب: ۲۴۲۱۷۵

تدوین راهکارهای اجرایی برای رفع موانع تولید الزامی است

تدوین راهکارهای اجرایی برای رفع موانع تولید الزامی است

استاندار ایلام گفت: احیای واحدهای تولیدی صنعتی و خدمات زیربنایی از مسائل مهم و تاثیرگذار در بخش تولید است و تدوین راهکارهای اجرایی برای رفع موانع در این استان الزامی است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست احیای واحدهای تولیدی استان ایلام اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند موجب رونق در عرصه تولید داخلی و احیای واحدهای صنعتی راکد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی باید راهکارهای اجرایی را تدوین تا بتوانیم شعار سال را محقق کنیم، در غیر اینصورت با ادامه روند گذشته نتیجه‌ای بهتر از شرایط کنونی متصور نیست.

استاندار ایلام با اشاره به مشکلات پیش آمده ناشی از رکود اقتصادی برای برخی از واحدهای تولیدی استان یادآور شد: حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان استان باید به گونه‌ای شکل بگیرد که رغبت آفرین باشد در غیر این صورت به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید.

سلیمانی دشتکی با اشاره به احیا و رفع موانع تولید 2 شرکت آجر زرین ساز و شرکت کیمیا بیتومین زاگرس ایلام یادآور شد: مهم‌ترین اصل توسعه اقتصادی کمک به رفع موانع تولید واحدهای صنعتی است و تا زمانیکه موانع تولید در بخش‌های سرمایه در گردش، مالیات، بیمه و … رفع نشود نمی‌توان به رفع مشکلات واحدهای تولیدی امیدوار بود.

وی تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید با تسهیل روند اداری و همکاری برای رفع مشکلات بخش خصوصی تلاش کنند و افزایش و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار ایلام با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید در مقطع فعلی بسیار کارساز و بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی بخش خصوصی را برطرف می‌کند، افزود: دولت نیز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و رونق تولید از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌کند.

استاندار ایلام در این نشست خواستار همکاری لازم برای واگذاری انشعاب گاز به واحد تولیدی شرکت آجر زرین ساز و رفع مشکلات بیمه‌ای این شرکت از طریق سازمان تأمین اجتماعی همچنین کاهش نرخ سود بانکی از 26 درصد به 18 درصد بر اساس بخشنامه و تقسیط اقساط بصورت پلکانی برای شرکت کیمیا بیتومین زاگرس شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.