کد مطلب: ۶۴۷۶۲۱

توصیه پلیس:

وسیله نقلیه توقیف شده را زودتر ترخیص کنید

وسیله نقلیه توقیف شده را زودتر ترخیص کنید

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد تسهیلات ویژه برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی که فاقد دستورقضایی هستند تا عید فطر ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید کمال هادیانفر، درباره تسهیلات پلیس برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی گفت: توجه داشته باشید که این تسهیلات برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌هایی است که فاقد دستور قضایی هستند و اگر دستور قضایی برای توقیف وسیله‌ای وجود داشته باشد، ترخیص آن دارای مراحل و شرایط دیگری است.

وی با بیان اینکه از عید نوروز تا عید فطر تسهیلاتی برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی اجرا شده است، ادامه داد: در این طرح تسهیلاتی نظیر تقسیط جرایم، حذف دیون دولتی و… پیش‌بینی شده است تا خودروها و موتورسیکلت‌هایی که مدت‌هاست در پارکینگ‌ها مانده‌اند ترخیص شوند. همچنین نرخ پارکینگ‌ها نیز با توجه به اینکه مربوط به بخش خصوصی است، حذف نشده اما شامل تخفیف شده و با قیمت سال‌ ۹۴ محاسبه می‌شود.

هادیانفر افزود: ما حتی گفتیم در مورد موتورسیکلت‌ها شروطی نظیر عوارض شهرداری، بیمه نامه، گواهی نامه و … را در هنگام ترخیص حذف کنند. گفتیم اگر فردی گواهی نامه نداشت موتورسیکلت را به او بدهند، اما اجازه سوار شدن بر آن را ندارد و باید با وانت آن را حمل کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره اینکه چگونه می‌توان نسبت به استفاده از این تسهیلات برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت استفاده کرد، یادآور شد: شهروندان تا عید فطر فرصت دارند که به همراه مدارک وسیله نقلیه خود به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده یا با استفاده از نرم افزار « پلیس من » نسبت به ترخیص خودرو یا موتورسیکلت توقیفی خود اقدام کرده و با مراجعه به پارکینگ‌ها و ستادهای ترخیص وسیله را ترخیص کنند.

وی همچنین به یکی از مزیت‌های نرم افزار« پلیس من » اشاره کرد و گفت: تخلفات رانندگی آنان که از طریق دوربین‌های جاده‌ای به ثبت رسیده است، با نرم افزار کاربردی "پلیس من" قابل رویت است و افرادی که نسبت به نصب این نرم افزار اقدام کرده‌اند می‌توانند علاوه بر مواردی نظیر استعلام خلافی و نمره منفی، تصاویر دوربین تخلفات رانندگی مربوط به خودروی خود را نیز مشاهد کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز منو بیخودی جریمه کردن