کد مطلب: ۵۸۴۶۸۵

از تمامی زائران زمینی اربعین تست کرونا گرفته شد

از تمامی زائران زمینی اربعین تست کرونا گرفته شد

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: از تمامی زائران اربعین که به صورت زمینی به کشور بازگشته‌اند، تست کرونا گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، داریوش باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری، با بیان اینکه کم‌کم پرونده بازگشت زائران از مرز‌های زمینی در حال بسته شدن است، گفت: بسیاری از ناوگانی که برای جابجایی زائران به مرز مهران و شلمچه اعزام شده بودند هم اکنون به شهر‌های خود بازگشته و تنها تعدادی ناوگان در مرز مهران حضور دارد که باقی مانده زائران اربعین را به کشور خود بازگردانند.

او ادامه داد: در حال حاضر ساعتی ۱۰ تا ۱۵ زائر از مرز‌های زمینی وارد کشور می‌شوند که آمار‌ها نشان دهنده بسته شدن پرونده بازگشت زائران است که البته بخش عمده‌ای از این زائران خود با خودور‌های خودشان به مرز‌ها مراجعه کرده بودند.

باقر جوان بیان کرد: مرز‌های زمینی برای اعزام زائران به کربلا به طور معمول به دلیل تصمیمات کشور عراق همواره بسته بود برای ایام اربعین به مدت محدود و ساعتی باز شد که در حال حاضر هم این مرز‌ها تنها برای عبور زائران کشور عراق باز است و می‌توانند برخی از افراد که دارای تابعیت کشور عراق هستند از مرز‌ها عبور کنند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره تست کرونا از مسافران اربعین هم گفت: از زمانی که من در مرز مهران حضور داشتم از تمامی مسافران اربعین تست کرونا گرفته می‌شد و اجازه خروج هیچ مسافری بدون تست و یا مشکوک به کرونا داده نمی‌شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از زائران به کشور بازگشته‌اند و ما تنها تعدادی از ناوگان را قرار داده‌ایم که زائران باقی مانده بازگردند.

باقر جوان اظهار کرد: در ایام اربعین بیش از ۳ تا ۴ هزار ناوگان به صورت آماده‌باش برای بازگرداندن زائران قرار داده بودیم که روزانه به طور متوسط هزار نفر توسط ناوگان زمینی جابه جا شده است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری یادآور شد:با این وجود روزانه به طور متوسط ۱۰۰۰ نفر توسط این ۴۰ تا ۵۰ دستگاه اتوبوس جابجا می‌شوند و با توجه به آنکه ظرفیت هر اتوبوس بین ۲۰ تا ۲۷ نفر است، هیچ مشکلی در جابجایی زائران نداشتیم.

باقر جوان اظهار کرد: ما ظرفیت جابجایی و همچنین ورود ناوگان بیش از این تعداد را هم داشتیم اما با توجه به آنکه زائران به مرور وارد کشور می‌شوند، بنابراین نگرانی از این بابت نداشتیم.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توضیح داد: بسیاری از زائران که از مرز زمینی تردد کرده بودند با وسیله نقلیه خود به این مرز مراجعه کرده بودند و بنابراین در هنگام بازگشت هم از وسایل نقلیه خود استفاده کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.