کد مطلب: ۲۰۱۲۳۱

تسهیلات با سود ۶ درصد به روستاییان پرداخت می‌شود

تسهیلات با سود 6 درصد به روستاییان پرداخت می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: با توجه به لایحه اشتغال پایدار روستایی که مجلس تصویب کرد به روستاییان و کشاورزان تسهیلات با سود 6 درصد داده می‌شود.

سیدابوالفضل رضوی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که در بخش جوادآباد برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند، عامل حفظ‌کننده انقلاب مردم هستند و رمز بقای انقلاب رمز پیروزی انقلاب بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اضافه کرد: رمز پیروزی انقلاب، خداخواهی و وحدت مردم بود و نباید گروه‌گرایی و قوم‌گرایی در کار باشد؛ همه مردم باید وحدت و یک خواسته داشته باشند و آن بقای انقلاب باشد تا انقلاب پایدار بماند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: مردم بیشتر به خدا نزدیک باشند، حکومت قسط و عدل حکومت خدمت‌گذاری به مردم است و باید ارتباط بیشتر مردم را با خدا برقرار کنیم و اگر چنین اقدامی انجام ندهیم با اسلام و انقلاب مشکل داریم.

رضوی بیان کرد: باید کار و فعالیت کرد، برنامه‌ریزی کنیم و اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق باشیم؛ هر اقدامی بدون برنامه به‌جایی نمی‌رسد.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند، رفع مشکل بیکاری وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و باید جهادی و بسیجی‌وار فعالیت کنیم تا مشکلات اقتصادی رفع شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم در همه عرصه‌های کشور مشارکت کنند و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال باشند؛ اگر نرخ مشارکت مردم در همه عرصه‌ها برابر نباشد، نمی‌توانیم به خواسته دلخواه برسیم.

رضوی تصریح کرد: حضرت امام راحل فرمودند که مستضعفان را در عرصه اقتصادی مشارکت دهید و اگر مشارکت مردم در عرصه اقتصادی افزایش نداشته باشد با مشکلات مالی مواجه خواهند بود.

وی گفت: در اکثر روستاها امکانات رفاهی وجود دارد، روستاها دارای امکانات مناسبی هستند ولی از نظر رفاهی تامین نیستند، در انقلاب اسلامی ایران در روستاها خدمات شایسته ارائه شده و می‌توانیم قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم تا ببینیم که امکانات در روستاها وجود دارد، اما مردم از نظر رفاهی مشکل دارند و این موضوع باعث ناراحتی مردم شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: جهاد کشاورزی باید به مردم و کشاورزان مزرعه‌داری را آموزش دهد و کشاورزی را به‌صورت فنی و مهندسی انجام بدهیم و باید به‌صورت اصولی کشت کنیم و ناظر کاشت مهندسی در مزرعه باشیم و از حالت سنتی خارج شویم و رو به کشاورزی صنعتی بیاوریم.

رضوی تاکید کرد: کشاورزانی که به‌صورت صنعتی کشاورزی می‌کنند و طرح‌های نوین کشاورزی داشته باشند، می‌توانند از وام با سود 6 درصد بهره‌مند شود.

وی تأکید کرد: دولتی پایدار است که مردم آن بزرگ باشند، اگر دولت یک‌طرفه بزرگ شود و مردم آن کوچک شوند، انقلاب و دولت آن پایدار نخواهد بود؛ باید دولت و مردم هر دو با هم پیشرفت کنند و در این صورت موفق خواهند بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی در بخش جوادآباد فعال شوند، یادآور شد: به کمک سایر نهادها می‌توانید اشتغال‌زایی کنید و از پتانسیل نهادهای نظامی نیز بهره‌مند شوید و از دانش آن‌ها را در زمینه اشتغال و اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شوید.

رضوی افزود: از دهیاران و بخشداران می‌خواهم که ارتباط نزدیک با مردم داشته باشند و طرح‌های اقتصادی را در روستاها اجرا کنند، طرح‌ها و مشاغل روستایی را در روستاها فعال کنید و اگر مشاغل روستایی فعال شود مردم در روستاها باقی خواهند ماند.

وی گفت: با توجه به لایحه اشتغال پایدار روستایی که مجلس تصویب کرد به روستاییان و کشاورزان وام‌های 6 درصد داده می‌شود و در سه سال اول وام‌های کشاورزی پایدار اقساطی پرداخت نمی‌کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.