کد مطلب: ۳۲۶۶۵۸

تشکر ترامپ از عربستان به خاطر پایین آمدن قیمت نفت

تشکر ترامپ از عربستان به خاطر پایین آمدن قیمت نفت

رییس جمهور آمریکا، عربستان را به دلیل کاهش اخیر قیمت نفت تحسین کرد.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا، عربستان سعودی را به دلیل کاهش اخیر قیمت نفت تحسین و آن را به «کاهش بزرگ مالیاتی» تشبیه کرد که می تواند به تقویت اقتصاد آمریکا و جهان منجر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،ترامپ همچنین اعلام کرد که عربستان سعودی با وجود تحقیق هایی که در ارتباط با قتل فیجع جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی ها در آنکارا در دست اقدام است، یک شریک ثابت قدم برای واشنگتن باقی می ماند.

همچنین با وجود رسوایی پرونده قتل خاشقجی، ترامپ نسبت به قدرت مناسبات ایالات متحده با مقامات عربستان تاکید کرد. ترامپ افزود: اگر رابطه خود را با عربستان قطع کنیم، فکر می کنم که قیمت نفت سر به فلک می کشد. من قیمت نفت را مهار کرده ام و آنها هم به من کمک کردند که قیمت آن را مهار کنم.

رییس جمهور آمریکا گفت: واشنگتن برنامه ای برای اعلام اقدامات تنبیهی علیه عربستان سعودی در ارتباط با پرونده خاشقجی ندارد و سرویس های اطلاعاتی آمریکا در حال ارزیابی اطلاعات این پرونده هستند.

هفته گذشته، رسانه ها اعلام کردند که سی آی ای، نام محمد بن سلمان را به عنوان شخص آمر قتل خاشقجی ذکر کرد؛ اما ترامپ و وزارت خارجه آمریکا آن را یک ادعا ناصحیح خواندند.

منبع:اسپوتنیک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.