کد مطلب: ۱۷۲۸۲۵

تشکیل کارگروه ویژه صادرات خودرو در وزارت صنعت

تشکیل کارگروه ویژه صادرات خودرو در وزارت صنعت

معاون وزیر صنعت از تشکیل کارگروه هماهنگی اجرایی در ارتقای کیفیت، صادرات و خدمات پس از فروش خودرو خبر داد.

حسن یونس سینکی در بازدید از شرکت ایران‌خودرو و نشست با مدیران آن با اشاره به اثرات تشکیل این کارگروه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده همکاری برای افزایش صادرات صنعت خودرو است و بازارهای صادراتی خودروسازان از نظر سیاست‌گذاری‌های کلان حمایت خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود:‌ باید با نگاه مشترک و وحدت نظر به مشکلات و مسائل موجود، رفتارها و رویکردهای تخصصی در پیش گیریم تا نتایج مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی از ورود معاونت اقتصادی وزارت صنعت به مقوله صادرات خبر داد و گفت:‌ در این بخش باید با ارتقای کیفیت، ‌خواسته‌های بازارهای هدف را تامین کنیم. وزارت صنعت،‌ زمینه توسعه بازارهای صادراتی را فراهم خواهد کرد.

سینکی بر دستیابی به هدف تولید 3 میلیون دستگاه خودرو و صادرات 30 درصدی آن در سند چشم‌انداز 1404 تاکید کرد و افزود: خودروسازان باید برنامه‌ریزی فنی و تخصصی را انجام دهند و وزارتخانه نیز به حل مشکلات عمومی کمک خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت نقش خودروسازان در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ ایران‌خودرو با گردش بالای مالی نقش بسیار مهمی در مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه اشتغال‌زایی دارد.

وی تصریح کرد:‌ خودروسازان باید با ایفای نقش حرفه‌ای و تخصصی از حمایت‌های دولت در بخش‌های تعرفه‌ای بی‌نیاز شوند و دولت صرفا به عنوان هماهنگ‌کننده توسعه‌یافتگی صنعتگران ایفای نقش کند.

سینکی ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام‌شده در گروه صنعتی ایران‌خودرو به ویژه در موضوع کیفیت،‌ خدمات پس از فروش و توسعه محصولات جدید، گفت:‌ روند مثبت ایجادشده باید ادامه داشته باشد تا صنعت خودروی کشور به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.