کد مطلب: ۲۲۷۲۳۲

تصمیم‌گیری ستاد ملی زن و خانواده برای جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه زنان

تصمیم‌گیری ستاد ملی زن و خانواده برای جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه زنان

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ستاد ملی زن و خانواده که نخستین جلسه آن در روزهای پایانی سال 1396 و با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، در واقع برای جبران برخی عقب‌ماندگی‌های حوزه زنان و خانواده تصمیم‌گیری می‌کند.

معصومه ابتکار افزود: اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد چون این ستاد فراقوه و فرابخشی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، وزرا و نماینده شورای انقلاب فرهنگی عضو نیز در این نشست حضور داشتند و سیاست‌گذاری کلان درباره شرایط زنان انجام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: همچنین موضوع شاخص‌های عدالت جنسیتی زنان نیز بحث و بررسی شد و رئیس‌جمهوری روی مساله نظارت و اهمیت آن تاکید جدی کردند که امیدواریم در جلسات بعدی بتوانیم به نتیجه‌های بهتری در این مسائل برسیم.

ابتکار ادامه داد: شاخص‌های حوزه زنان به ما میزان حرکت را در هر کدام از مسائل آموزشی، بهداشت، اشتغال، ورزش و هنر نشان می‌دهد و امیدواریم بتوانیم میزان پیشرفت و عقب ماندگی‌ها در حوره زنان و خانواده را در این ستاد ارزیابی کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: همچنین دو مصوبه تقسیم کار ملی در مورد آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در اولین ستاد نیز این مسائل مورد توافق قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و در دستور کار قرار گرفتن موضوع نشاط و تندرسی دختران یکی از برنامه‌های این ستاد بود که امید است با این اقدامات و هماهنگی بین بخشی شاهد پیشرفت و بهبود به طور خاص در حوزه زنان و خانواده باشیم.

ابتکار اضافه کرد: البته دولت و وزیر ورزش و جوانان در این زمینه پیگیری‌های جدی و لازم را انجام داده‌اند و حتی شیوه نامه‌ای در دولت تصویب شده تا بتوان در مسابقات و اماکن ورزشی نیز حضور بانوان را داشته باشیم، این موضوع در دست پیگیری است و امیدواریم به بخشی از مطالبات بانوان در این موضوع پاسخ دهد.

وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همه تلاش خود را برای حل مشکلات حوزه زنان و خانواده به ویژه آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته است اما تشکیل ستاد ملی زن و خانواده به دلیل اینکه تعداد زیادی از مسئولان رده بالای کشوری از جمله رئیس جمهوری و ورزای مختلف حضور دارند، بسیار در رفع مشکلات و ارائه راهکارهای آن تاثیرگذار است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.