کد مطلب: ۵۴۵۶۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استخراج بیت‌کوین در مطب دندانپزشکی!

استخراج بیت‌کوین در مطب دندانپزشکی!

افزایش قطعی برق، همه توجهات را به سمت مراکز استخراج بیت‌کوین سوق داده است. برخی می‌گویند که مراکز مجاز استخراج بیت‌کوین فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. اما مشکل از مراکز غیرمجاز است. این مراکز غیرمجاز در کجا فعالیت دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماجرای استخراج بیت‌کوین و دیگر رمزارزها ماه‌هاست که در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود. مراکزی که چه در فصل سرد سال و چه در فصل گرم، متهم اصلی قطعی مکرر برق در تهران و دیگر شهرها معرفی می‌شوند.

وزارت نیرو می‌گوید مراکز مجاز استخراج بیت‌کوین، در فصل‌ پیک مصرف مانند تابستان فعالیت خود را متوقف می‌کنند و افزایش مصرف برق مربوط به مراکز غیرمجاز است. اگرچه در این ادعا تردیدهای جدی وجود دارد. چون گفته می‌شود که استخراج بیت‌کوین در ایران حدود ۲۰۰۰ مگاوات برق نیاز دارد که گفته می‌شود معادل کل تولید دو نیروگاه برق در ایران است.

کارشناسان می‌گویند که بعید است مراکز شخصی این حجم از برق را مصرف کنند و احتمالا تمام این مراکز شخصی نیست. اما جدای از این بخث، سوال مهم این است که مراکز استخراج غیرمجاز بیت‌کوین کجاست؟

تصویر زیر برگرفته از کانال اطلاع‌رسانی وزارت نیروست که برخی از مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز را نشان می‌دهد.

کوین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برادر عزیز شما ریگی رو تو آسمون گرفتید اینا رو نمی بینید واقعا فکر کردی مردم …هستن

  • ناشناس

    برید رای بدهید چکار دارید بیتکوین چیه این کار را برادران میکنند و خدا را شکر کنید فعلآ مرغ تر صف بهمون میدند عزیزان کاری کنید ما تو صف نباش. I

  • ناشناس

    این مراکز صد درصد بوسیله دولتمردان راه اندازی واداره میشن

  • ناشناس

    مراکز استخراج از مصرف برق کاملا مشخص،میشود
    این حرفها بهانه ای بیش نیست

  • ناشناس

    یه زمانی همه لامپها رشته ای وپر مصرف که پنج برابر لامپهای امروزی برق مصرف میکردند قطعی برق نبود چطور الان بااینکه کسی از این لامپه استفاده نمیکنه وهمه کم مصرف شدن بازم قطعی برق داریم .

  • ناشناس

    چین اعلام کرده که استخراج رمز عرض ممنوع واولویت را در خارج از کشورشان کلید زدن .اینم نتیجه اش

  • ناشناس

    من که کارم برق نیست وسر رشته ندارم ،اما اداره برق را راهنمایی میکنم چطوری مراکز غیر مجاز راکشف کند.بطور مثال وقتی مصرف یک واحد تجاری یا مسکونی نسبت به چند ماه تغیر قابل توجهی کرد باید مشکوک بشه به موضوع.

  • ناشناس

    دروغه

  • ناشناس

    آقاجون از طریق میزان بالای مصرف برق هر مکان تجاری یا مسکونی و غیره محل استخراج این رمز ارزها مشخص میشه و باید شرکت برق هر گونه افزایش مصرف رو مشکوک بدونه و اعلام کنه بهترین راهه