کد مطلب: ۱۹۵۰۹۰

تظاهرات صدها سوئیسی علیه سفر ترامپ به داووس

تظاهرات صدها سوئیسی علیه سفر ترامپ به داووس

بیش از یک‌هزار تن از مردم سوئیس در مرکز زوریخ گردهم آمده و علیه سفر برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهوری آمریکا به داووس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد اعتراض کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز جمعه در مجمع جهانی اقتصاد که گردهمایی رهبران بین‌المللی سیاسی و تجاری است، سخنرانی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این معترضان که تعداد آنها بیش از ۱۰۰۰ تن برآورد شده، در مرکز زوریخ راهپیمایی کرده و شعار «از ترامپ استقبال نمی‌شود» سر دادند.

برخی از معترضان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «ترامپ را بیرون کنید» و «سوئیس میزبان نازی‌هاست».

تامارا فونچیلو، رئیس حزب سوسیالیست‌های جوان سوئیس گفت: ما هم علیه ترامپ و هم علیه مجمع جهانی اقتصاد اعتراض داریم.

وی افزود: مذاکرات میان این ثروتمندان که یک درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهند و مردی که به جو تهاجمی علیه زنان و اقلیت‌ها دامن زده هیچ جایی در سوئیس ندارد.

فعالان محیط زیست و مخالفان با جهان گرایی و همچنین اعضای سازمان‌های کرد و فلسطینی در این راهپیمایی شرکت داشتند.

میشل زاهن، سخنگوی جنبش سوسیالیسم گفت: ترامپ تجسمی از تبعیض جنسیتی، نژادپرستی، فساد و استثمار است.

رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل سیاست‌های ضد مهاجرتی‌اش و فخر فروشی‌هایی که در رابطه با ارتباط با زمان مختلف داشته به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتظار می‌رود ترامپ در نشست داووس و در جریان دیدار با مدافعان جهانی سازی و همچنین مدیران بین‌امللی که از اصلاحات جنجالی ترامپ در زمینه مالیات حمایت می‌کنند، با استقبال گوناگون و مختلطی روبه‌رو شود.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.