کد مطلب: ۳۰۵۶۲۴

تعرفه؛ ابزار تهدیدی در دست ترامپ

تعرفه؛ ابزار تهدیدی در دست ترامپ

وال‌استریت ژورنال ضمن انتشار عکسی از سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشی درباره سخنان او، خبری از اعلام آمادگی کانادا برای پیوستن به نفتا منتشر کرد.

وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه ضمن انتشار عکسی از سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشی درباره سخنان او، خبری از اعلام آمادگی کانادا برای پیوستن به نفتا منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق این گزارش، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای پیوستن به گفت‌وگوهای امریکا و مکزیک در ارتباط با توافق نفتا، از رییس‌جمهوری امریکا به‌دلیل استفاده از تعرفه‌ها به عنوان یک ابزار تهدید انتقاد کرده است.

ترودو بطور مشخصی به تعرفه بر خودرو از سوی واشنگتن اشاره کرده و گفته است ترامپ با اعمال تعرفه بر خودرو به‌دنبال تهدید دیگر همسایگان خود است.

پیش از این، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که توانسته است با مکزیک در ارتباط با اصلاحات اساسی در اصول نفتا به توافقات اولیه‌ای دست یابد و در صورتی که کانادا با آن چه ترامپ عادلانه ساختن این توافق خوانده، مخالف است، اجازه ورود به این مذاکرات را نخواهد داشت.

یو‌اس‌ای تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر جدیدی از نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در نهاد ارشد قضایی امریکا منتشر کرد. طبق این گزارش، قرار است کمیته قضایی سنای امریکا، در تاریخ 28 سپتامبر در مورد صلاحیت برت کاوانا برای سمت پیشنهادی دونالد ترامپ رای‌گیری کند. گفته شده این رای‌گیری یک‌روز پس از شنیدن اظهارات زنی خواهد بود که کاوانا را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده است.

این در حالی است که در روزهای گذشته نیز، بار دیگر کاوانا در مورد آزار و اذیت جنسی یک زن دیگر متهم شده بود. با این‌حال، او هنوز اتهامات خود را نپذیرفته است. ترامپ نیز در این مورد بر این باور است که این طرح دعاوی علیه نامزد او برای دادگاه عالی فدرال امریکا از سوی دموکرات‌ها پیگیری می‌شود تا کاوانا را مجبور به انصراف کنند.

واشنگتن پست:

بیل کازبی، کمدین معروف امریکایی با حکم دادگاه به جرم آزار و اذیت جنسی بازداشت و روانه زندان شد. طبق این گزارش، استیون اونیل، قاضی دادگاه پنسیلوانیا کازبی ۸۱ ساله را به ۳ تا ۱۰ سال زندان محکوم کرد. به گزارش نیویورک تایمز، بیل کازبی در دهه هشتاد میلادی با یک نمایش کمدی تلویزیونی در امریکا به شهرت رسید و مدت‌ها لقب «پدر امریکا» را یدک می‌کشید.

کازبی نخستین چهره مشهوری است که در اثر فعالیت جنبش حقوق زنان محکوم و روانه زندان می‌شود. این جنبش از سوی زنانی آغاز شد که به دست مردان مشهور یا صاحب نفوذ مورد اذیت و آزار قرار گرفته و تا پیش از این سکوت کرده بودند. بیل کازبی پیش از آنکه بتواند تقاضای آزادی مشروط کند باید سه سال را در زندان پنسیلوانیا بگذراند، هرچند که ممکن است در نهایت ۱۰ سال در زندان بماند.

منبع: روزنامه تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.