کد مطلب: ۵۶۴۲۴۰

احتمال تعطیلی تهران و کرج از پایان هفته

احتمال تعطیلی تهران و کرج از پایان هفته

وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به تعطیلی ۳ روز آخر هفته پیشنهاد شده بتوانیم مجوز ۲-۳ روز دیگر را هم از ستاد ملی مقابله با کرونا بگیریم و در تهران و کرج تعطیلی داشته باشیم. این کار منوط به مجوز ستاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز برگزار شد، گفت: یکی از پیشنهادات نشست امروز این بود که با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته ما بتوانیم از ستاد دو یا سه روز دیگر را مجوز بگیریم و یک تعطیلی در تهران و کرج را داشته باشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: بر اساس دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا تاکنون صادر شده، سفر برای شهرهای قرمز ممنوع است و به نیروی انتظامی مأموریت داده شد علاوه بر جرائمی که در دستورالعمل بوده، در این مقطع در هر کجایی که ما با سفرها در داخل جاده‌ها مواجه شد، حتماً با عذرخواهی از خانواده محترم و همه مسافران و رانندگان عزیز، نیروی انتظامی آنها را عودت خواهد داد. این شاید برای آنها سخت باشد و لازم است ما برای مصالحه بالاتر و بیشتر برخی از مقررات سختگیرانه‌تر عمل کنیم.

وی افزود: تأکید می‌کنم که سفرها برای شهرهای قرمز ممنوع است و به نیروی انتظامی هم مأموریت داده شد علاوه بر جرائمی که تا الآن وجود داشت، اگر سفری انجام گرفت با عرض معذرت از همه مسافران آن‌ها را عودت خواهند داد و شاید کار سختی برای عزیزان ناجا باشد ولی لازم است که برای مصالح بالاتر برخی مقررات را سختگیرانه‌تر اجرا کنیم و از الآن تذکر می‌دهیم که در این چندروز به سفر نروند.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: این مختص کشور ما نیست در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است و امیدواریم با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها ابتلاها را کاهش دهیم.

وزیر کشور گفت: ما برای تزریق ۲ دُز و سنین بالای ۶۰ سال به اندازه کافی واکسن تامین کرده‌ایم و با اعلام اینکه روزانه در ۸۰۰ مرکز تجمیعی واکسن تزریق می‌شود ظرف دو هفته همه افرادی که بالای ۶۰ سال هستند حتماً واکسینه خواهند شد.

وی افزود: روز گذشته هم بیش از ۳۰۰ هزار نفر را واکسن زدیم و امیدواریم با این قولی که وزارت بهداشت داد و مقدماتی که فراهم کردند این حاصل شود.

رحمانی فضلی بیان کرد: بعد از ۶۰ سال به بالا، که در مناطق خاص و حساس از نظر کرونایی این عدد بالای ۵۰ سال است، وزارت بهداشت به سراغ گروه‌های پرخطر و پر ریسک می‌رود که این گروه‌ها هم شناسایی شده‌اند.

وزیر کشور عنوان کرد: قول دیگر وزارت بهداشت در این جلسه این بود که گروه‌های پرخطر و پرریسک ظرف یک ماه تزریقات خود را انجام دهند. با این حساب و براساس گفته دوستان ما تا شهریور هم باید گروه‌های ۶۰ سال به بالا و در مناطق خاص ۵۰ سال به بالا و هم گروه‌های پرریسک را تمام کرده باشیم.

منبع: خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آره تا میتونید تعطیل کنید مردم بیشتر برن مسافرت مهمانی خانوادگی با تعطیلات هیچی درست نمیشه فقط لطف کنید سرعت واکسیناسیونتونو ببرید بالا