کد مطلب: ۸۰۰۱۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا تولید در فولاد شادگان متوقف شد؟

چرا تولید در فولاد شادگان متوقف شد؟

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان توضیحاتی درباره توقف تولید و تعمیرات سالانه این کارخانه ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سروش رحیمی، سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان، با اشاره به توقف و تعمیرات سالانه کارخانه اظهار کرد: توقف کارخانه، به صورت یک برنامه سالیانه است و در همه کارخانجات مشابه نیز این کار انجام می‌شود. تعطیلی کارخانه در طی سنوات گذشته به منظور انجام تعمیرات اساسی وجود داشته و سوابق آن موجود است و چیزی نیست که فقط امسال رخ داده باشد.

وی افزود: تعمیرات سالیانه امسال، برای خردادماه برنامه‌ریزی شده بود اما متاسفانه به دلیل بروز مشکل در یکی از قطعات طراحی شده (چایناهت) برنامه مورد نظر از اواسط فروردین ماه آغاز شد.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان ادامه داد: در سال‌های اخیر مشکلات فنی در فرآیند PERED وجود داشته است که نسبت به رفع این مشکلات اقدام شده است.

رحیمی عنوان کرد: در این زمینه موضوع درخواست تامین این تجهیز، پیش از این به شرکت‌های سازنده ارائه شده بود که این نشان‌دهنده پیش‌بینی و عملکرد خوب تیم‌های فنی و مهندسی کارخانه بوده است. این کار و تشخیص چنین مواردی با توجه به شرایط کارخانه دشوار است اما با توانمندی مجموعه در این زمینه عملکرد موفقی داشتیم.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان با بیان اینکه فرآیند PERED با وجود اینکه قدمت طولانی ندارد اما فرآیند مطلوبی است، گفت: با وجود قدمت نه چندان طولانی این فرآیند، اما مطلوب واقع شده است و ذکر این موارد دلیل بر ضعف داشتن فرآیند مذکور نیست.

وی با اشاره به اینکه فرآیند PERED بهینه‌سازی شده فرآیندهای نظیر MIDREX است، عنوان کرد: این فرآیند برای اولین بار در صنعت فولاد شادگان و چند طرح استانی دیگر اجرا شده است.رخ دادن موارد این چنینی در فعالیت این نوع تجهیزها در کارخانه دلیل بر ضعف کلی فرآیند مذکور نیست.

وی درباره آخرین روند تعمیرات سالیانه کارخانه ادامه داد: خوشبختانه روند تعمیرات سالیانه به خوبی در حال انجام است و با توجه به اینکه برنامه‌ریزی قبلی در این باره انجام شده است، در کمترین زمان نسبت به استقرار تیم‌های عملیاتی و پیمانکاران تخصصی اقدام شد.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان بیان کرد: برنامه پیش‌بینی شده جهت تعمیرات سالیانه ۲۵ روز است که امیدوار هستیم با تلاش کلیه همکاران و کارکنان شرکت، طی بازه زمانی تعیین شده به مرحله بهره‌برداری برسیم.

رحیمی از روند اجرای تعمیرات سالیانه کارخانه گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد عملیات برنامه‌ریزی شده انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر اجرای برنامه جامع تعمیرات در شرکت صنعت فولاد شادگان در حال انجام است و این تعمیرات صرفا معطوف به بخش آسیب دیده نیست. در حال حاضر در بخش‌هایی از جمله سیستم‌های آبرسانی، پست‌های برق، ریفرمر، رکوپراتور و … در حال تعمیرات اساسی هستند.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت صنعت فولاد شادگان اظهار کرد: تعمیرات سالانه جز جدانشدنی پروسه تولید در کارخانجات مشابه و در بهبود عملکرد تجهیزات و روند تولید پایدار و مستمر بوده و مقوله‌ای حائز اهمیت است.

رحیمی بیان کرد: قبل از شروع هر سال، برنامه تولید به تصویب می‌رسد و به همین منظور طی جلسات متعدد فنی، برای سال ۱۴۰۲ تولید ۷۸۵ هزار تن آهن اسفنجی مصوب شد و در دستور کار قرار دارد و این موضوع لزوم انجام تعمیرات سالیانه را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید محصول در طی سالیان گذشته در صنعت فولاد شادگان روند رو به رشدی داشته است و از ابتدای راه‌اندازی و بهره‌برداری در سال ۱۳۹۶ تا کنون هر ساله شاهد رشد تولید بوده‌ایم و طی دو سال اخیر از مرز تولید و ظرفیت اسمی نیز عبور کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.