کد مطلب: ۷۵۲۷۳۶

آموزش و پرورش: مدارس باز باشند حتی در آلودگی هوا

آموزش و پرورش: مدارس باز باشند حتی در آلودگی هوا

وزیر آموزش و پرورش گفت: از این پس حتی در صورت آلودگی هوا مدارس تعطیل نخواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس بررسی‌های جهانی برخی کشورها مانند مکزیک و چین آلودگی شدیدتر و با شاخص ۳۰۰ دارند اما مدارس تعطیل نمی‌شود اما در ایران مدارس با بارش برف و آلودگی با شاخص ۱۵۰ تعطیل می‌‌شوند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در همایش زنان فرزانه گفته است: بر اساس بررسی‌های جهانی برخی کشورها مانند مکزیک و چین آلودگی شدیدتر و با شاخص 300 دارند اما مدارس تعطیل نمی‌شود اما در ایران بارش برف و آلودگی با شاخص 150 مدارس را تعطیل می‌کند.

وی افزود: هزینه آموزش و پرورش روزانه هزار میلیارد تومان است و کلاس‌های حضوری ارزش افزوده برای دانش آموزان و معلمان دارد بنابراین مدارس نباید تعطیل شود البته اگر جان دانش‌آموزان در خطر باشد باید برای تعطیلی مدارس اقدام کرد.

وزیر آموزش و پرورش شب گذشته با اعلام خبر بازگشایی مدارس اعلام کرد: رئیس جمهور دستور دادند تا تعطیلی‌ مدارس کاهش یابد و با توجه به این شرایط از فردا مدارس تهران و سایر استان‌های کشور در تمام مقاطع تحصیلی به صور حضوری دایر خواهد بود.

همچنین مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره برگزاری کلاس جبرانی برای تعطیلات اخیر گفت: مقرر شد به شورای آموزشی مدارس اختیار داده شود تا برای پایه‌ها و دروسی که خودشان با توجه به تفاوت‌های موجود در مدارس احصا کردند، نسبت به برگزاری کلاس جبرانی تصمیم‌گیری و از زمان نوبت عصر یا پنجشنبه‌ها استفاده کنند.

این کار به صورت آزمایشی در چند مدرسه از مناطق مختلف اجرا خواهد شد و نتایج حاصل در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش استان ارائه و آنجا برای تعمیم به تمام مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد همچنین مدارس و مناطقی که پیش از این متقاضی برگزاری کلاس جبرانی بودند برای اجرای آزمایشی انتخاب شده‌اند.

منبع:‌ تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چین که مردمش واسش مهم نیستن والان دارن روزانه ٩٠٠٠ نفر رو قتل عام میکنن لطفا بس کنید و دست از مقایسه کردن با کشورهایی که ذره ای جون مردمشون واسشون مهم نیست بردارید 😔🥺

  • ناشناس

    بایدمدرسه راتعطیل کنید.آلودگی هوا سم هستبایدتعطیل کنید

  • رضا

    مدرسه راتعطیل کنید.باید تعطیل کنید.

    • ناشناس

      فرداپس فردایی خدایی نکرده بچه ای مریض بشه پاسخ گو هستین ؟چرا همه با هم لج کردین این چه کاریه واقعا جون بچه هامون واجبه یا مدرسه ؟ به نظر میرسه مدرسه برای شماها واجبتره

  • ناشناس

    آلودگی زیاد هست خواهشا مدلرس اصفهان تعطیل کنید

  • ناشناس

    بچه ها گناه دارن تعطیل کنین مدارس را اصفهان به شدت آلوده است نمیشه نفس کشید

  • ناشناس

    با چین و مکزیک قابل مقایسه اید..!🙄
    تو چیزای دیگه مقایسه کنید رسیدید بهشون درمورد آلودگی هم یکی رفتار کنید…
    بچه ای که آسم داره چطور تو این هوای آلووووده نفسش در بیاد😢

  • ناشناس

    وزیر نالایق
    دانشمند بیمار بشن یا دکتر مهندس بیمار
    سلامتی بچه ها از همه چیز واجبتره حتی علم

  • ناشناس

    به چه قیمتی باز کردین خون بچه هامون دوسال دیگه باید صف پیوند ریه باشیم جای پیشرفت و دانشگاه رفتنشون

  • ناشناس

    خداویکیلی اگر یک بچه ای مریض شد و رفت بیمارستان خودتون پول میدی؟

  • ناشناس

    برای چی باید باز باشه بچه ها مریض بشن خوبه تعطیل کنین مدرسرو تعطیل کنین خوبه آموزش پرورش باید تعطیل کنین مدارس تهران ورامین بچه هامون مریض میشن