کد مطلب: ۱۳۸۷۳۰

رئیس فراکسیون گردشگری:

تعطیلی مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی تخلف است

تعطیلی مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی تخلف است

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: قانونی برای این‌که مراکز گردشگری و تاریخی همزمان با تعطیلات رسمی و یا در ایام خاصی تعطیل باشند وجود ندارد و اگر چنین اتفاقی انجام شود قطعا تخلف است و مجلس می‌تواند به این موضوع ورود کرده و از طریق سازمان میراث فرهنگی پیگیری کند.

جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر این‌که «قانونی برای تعطیلی مراکز تاریخی و آثار باستانی در تعطیلات رسمی وجود ندارد» گفت: اگر چنین اقدامی انجام شود، قانونی نیست و باید جلوی این کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: معتقدم به جای این‌که بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم، باید روش کار تعریف کنیم. به عنوان مثال اگر در ایامی مانند عاشورا و یا شهادت ائمه (ع) این مراکز فعالیت دارند، می‌توانند برنامه‌های فرهنگی خاصی را هم در نظر بگیرند و در واقع به مناسبت همان روز، فرهنگ عمومی مجموعه را تغییر دهند، نه اینکه بخواهند فعالیت خود را متوقف کنند.

وی با تاکید بر این‌که «تعطیلی مراکز گردشگری و تاریخی در ایام تعطیلات رسمی تخلف است»، گفت: این مسئله می‌تواند به موضوع گردشگری و جذب گردشگر آسیب برساند، قطعا ما هم در مجلس پیگیری خواهیم کرد و به رئیس سازمان میراث فرهنگی تذکر می‌دهیم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس همچنین بیان کرد:‌ این مسئله قابل حل است و تا گردشگرانی که به کشور ما سفر می‌کنند بتوانند به راحتی بازدید کرده و مشکلی در فعالیت این مراکز پیش نیاید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.