کد مطلب: ۲۴۲۱۴۸

تعليق کمک سيصد ميليون دلاري آمريکا به مصر

تعليق کمک سيصد ميليون دلاري آمريکا به مصر

پاتریک لیهی سناتور دموکرات که معاون رئیس کمیته اعتبارات مالی سنای آمریکا است، کمک نظامی سیصد میلیون دلاری این کشور به مصر را به حال تعلیق درآورد.

پاتریک لیهی سناتور دموکرات که معاون رئیس کمیته اعتبارات مالی سنای آمریکا است، شروطی را برای لغو تعلیق کمک نظامی آمریکا به مصر، به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال کرد تا این شروط را به قاهره اعلام کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از جمله این شروط آن است که مصر تامین مالی هزینه‌های درمان آپریل کورلی شهروند آمریکایی را که در حمله هوایی بالگردهای مصری به کاروان گردشگران در صحرای غربی در سال ۲۰۱۵ زخمی شد، پرداخت کند. در این حمله ۱۲ نفر نیز کشته شدند.

لغو قانون جدید جمعیت‌های مدنی، لغو محکومیت چهل و سه تبعه آمریکایی و مصری عضو موسسات مردم نهاد و تحقیق مستقل درباره کشته شدن دانشجوی ایتالیایی در قاهره، از جمله دیگر شروط این سناتور آمریکایی است.

سناتور لیهی از جمله مهمترین مخالفان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در واشنگتن است. دولت آمریکا در ماه اوت گذشته تصمیم گرفته بود پرداخت کمک صد میلیون دلاری به مصر را متوقف کند و پرداخت کمک صد و نود و پنج میلیون دلاری به این کشور را هم به علت ناکامی در پیشرفت در پایبندی به حقوق بشر، به تأخیر بیندازد.

منبع: شبکه خبر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.