کد مطلب: ۵۰۰۲۸۱

نهاوندیان مطرح کرد:

تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا پایان سال

تعویق اجرای قانون اصلاح چک تا پایان سال

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه جمعیت دریافت کننده یارانه صد هزار تومانی به ۴۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرد از تعویق قانون اصلاح چک تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد نهاوندیان ضمن تشکر از مردم و اصناف به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش آمار ابتلا و نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، درخصوص آخرین تصمیمات کارگروه ‌اقتصادی کرونا گفت: امروز در جلسه ستاد ملی کرونا دو تصمیم اقتصادی مهم گرفته شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور این تصمیمات را مربوط به پرداخت ماهانه کمک‌های نقدی کرونایی و نیز اصلاح قانون پرداخت چک عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونا باعث ایجاد محدودیت‌هایی در حوزه کسب و کار و به‌ویژه در بخش خدمات ایجاد کرده است ستاد ملی مقابله با کرونا و همینطور مجلس شورای اسلامی مصوباتی را در رابطه با پرداخت این یارانه‌ها داشتند که اجرای این مصوبات نیاز به هماهنگی داشت.

وی با اشاره به مذاکرات روسای دو قوه در این خصوص، از ایجاد تفاهمی بین ستاد ملی مقابله با کرونا و مجلس شورای اسلامی در این خصوص خبر داد و تصریح کرد: طبق اصلاحی که در مصوبه ستاد انجام شد جمعیت دریافت کننده این کمک‌ها به ۴۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است و پرداخت این کمک‌ها به صورت ماهانه ۱۰۰ هزار تومان و به مدت چهار ماه انجام خواهد شد و گروه‌های خاصی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و شرایط ویژه‌ای دارند بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ماهانه ۱۲۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه قانون اصلاح پرداخت چک مصوبه سال ۹۷ است دو سال مهلت برای تامین سامانه‌ها و آمادگی‌های لازم در نظر گرفته شده بود، گفت: این مصوبه صدور چک با شرایط خاص صورت می‌گیرد و باید در سامانه صیاد ثبت شود؛ و این مصوبه بانک‌ها را از پرداخت وجه چک‌هایی که این مقررات را رعایت نکنند منع کرده است.

طبق گفته نهاوندیان با توجه به پیش بینی بانک مرکزی که با اجرای این قانون ممکن است به دلیل ناآشنایی مردم با این شرایط افزایش مراجعات حضوری به بانک‌ها وجود داشته باشد، ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که اجرای این مصوبه تا پایان سال به تعویق بیفتد تا در این فاصله آشنایی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • د.ح

    چرا به ما که هیچ شرایطی عکس شرایط دولت نیست یارانه کرونا نمیدین.

  • ناشناس

    سلام.در.مورد.چک.ضمانت.از.کارکنان.برا.وام.اشخاص.میگیرند.و.برگشت.میخورد.محرونیتهای.مندرج.در.قانون.را.برای.افرادی.که.برای.رضای.خدا…..ضامن.وام.میشوند.برداشته.شود.وسلام.

  • قاسم پوراسلامی

    این همه نگرفتن پس به کی دادن به داد مردم مفلوک برسیدبخدا من ندارم الان هم برام نریختن چرا؟
    کارگر فصلیم بیکارم ندارم بخدا،آخه۱۰۰تومان چیه که ازمن دریغش کردین
    بخاطرکرونا امسال همش بیکارم
    ندارم ندارم ندارم بیکارم بیکارم بیکارم۱۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰
    لعنت به پول لعنت به فقر لعنت به…

  • قاسم پوراسلامی

    ۱۰۰تومان منو بدید

  • ناشناس

    والا به هیچکس ندادن. اگر چهل میلیون جمعیت با این شرایط داریم باید کلا 300میلیون جمعیت داشته باشیم پس

  • عيسي

    نه بيمه ونه حقوق ثابتي دارم ولي وام به داده شد ولي100 هزارتوماني واريزنشد