خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۱۰۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعویق کنکور ۱۴۰۱؛ خواسته دوازدهمی‌ها/ خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس

تعویق کنکور ۱۴۰۱؛ خواسته دوازدهمی‌ها/ خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس

اعلام بازگشایی مدارس پس در سال جدید، نگرانی بسیاری از خانواده‌ها را به دنبال دارد. همچنین پس از ایجاد شائبه‌هایی مبنی بر افزایش طول سال تحصیلی، حالا بسیاری از دوازدهمی‌ها خواستار تعویق در برگزاری کنکور ۱۴۰۱ شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش طول سال تحصیلی و تعویق کنکور ۱۴۰۱ هنوز با ابهاماتی روبه‌روست. از سوی دیگر انتشار اخباری مبنی بر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید موافقان و مخالفان سرسخت خود را دارد.

گروهی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان با ابراز نگرانی نسبت به وجود کرونا نگران بازگشایی مدارس هستند. گروهی دیگر نیز با انتقاد نسبت به بسترهای آموزش آنلاین، خواستار بازگشایی مدارس هستند.

در این بین بسیاری از دوازدهمی‌ها افزایش طول سال تحصیلی و حضوری‌شدن مدارس را فرصتی مغتنم برای تعویق کنکور و حصول نتیجه بهتر در این آزمون سراسری می‌دانند.

مخالفان حضوری‌شدن مدارس چه می‌گویند؟

اما چرا برخی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از حضوری‌شدن آموزش بیم دارند؟ در ادامه نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را در این باره می‌خوانید.

یکی از دانش‌آموزان که خود را مقصر درگذشت پدربزرگش می‌داند، نوشت:

«سلام؛ ما واقعا از بازگشایی مدارس برای امتحانات ضربه شدیدی خوردیم. من پدربزرگ مادریم سرطان داشت، رفتم مدرسه کرونا گرفتم و ناخواسته به ایشون دادم. با اینکه خودم نمی‌دونستم کرونا دارم، اما پدربزرگم فوت کرد. الان بیشتر از سه ماه هست که این اتفاق افتاده و مادرم با من حرف نمی‌زنه. نذارید این اتفاق برای پدرم هم بیفته.».

در این بین پدران و مادران بیشترین نگرانی را از ابتلای فرزندشان به کرونا دارند. در گزیده‌ای از نظرات آن‌ها می‌خوانیم:

«[بازگشایی مدارس] خیلی کار اشتباهی است. مگر ما بچه‌هایمان را از سر راه آورده‌ایم که بفرستیم برن مدرسه؟ چجوری می‌خوان تو یه کلاس ۳۰ نفره فاصله‌گذازی رو رعایت کنند؟ اگر یک نفر کرونا داشته باشه ۲۹ نفر دیگه هم می‌گیرند.».

«من که اصلا بچه‌ام رو نمی‌فرستم. این یک ماه هم غیرحضوری باشه. خواهشا این قدر تند نرن و با جون بچه‌هامون بازی نکنند.».

«کرونا هنوز تموم نشده. تو رو خدا نظرتون رو عوض کنید و امسال رو آنلاین تموم کنید.».

«خوب این آخر سال هم غیرحضوری باشه. الان همه عیددیدنی رفتند و حتما موج دیگری در راه هست. لطفا غیرحضوری باشه این یک ماه.».

موافقان حضوری‌شدن مدارس چه می‌گویند؟

در این بین حضوری‌شدن مدارس نیز طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. این گروه عمدتا کرونا را بهانه‌ای برای ادامه آموزش آنلاین می‌دانند و منتقد بسترهای آموزش آنلاین هستند. در ادامه نظرات آن‌ها را می‌خوانیم.

«جالبه! مردم با بچه‌هاشون تو پاساژ، پارک، مسافرت هوایی و زمینی و‌ خلاصه همه جا دیده می‌شن، ولی نسبت به بازگشایی مدارس اینقدر گارد کرونا می‌گیرند.».

«امیدوارم حضوری بشه. تازه واکسن هم زدیم. از جونمون خیالم راحت است.».

«واقعا دیگه باید حضوری بشه. همه دانش‌آموزان از درس سرد شدند. من که با اضافه کردن یک ماه به نیم‌سال دوم موافقم. درسته کتابا تموم می‌شه، اما می‌تونیم در کلاسای جبرانی شرکت کنیم و قسمت‌هایی رو که نفهمیدیم رو یاد بگیریم. جدا از اون، برای همه خوبه زمان بیشتری برای خوندن امتحانات هست و نمرات بهتری میشه کسب کرد. مثلا تو خونه بشینیم چیکار کنیم؟».

«کل دنیا حضوری شده یک ساله. بعد هی نق میزنن ایرانیا. کسایی که واکسن دز سوم زدن خیالشون راحت. رفیق من به خاطر ضعف آموزش آنلاین خیلی از امتحانات رو دیر پاس کرد. امسال حتما باید آموزش حضوری شه و یک ماه هم بیشتر بره مدرسه. درستش اینه. بسترهای اینترنتی خیلی ضعیف عمل کردند.».

«خدا رو شکر که باز می‌شه. آنلاین ترویج بی‌سوادیه.».

«مدرسه حضوری کلا بهتر از مجازیه. مجازیه خیلی خیلی سخته. جای اینکه شاد درس بدن میان واتساپ درس میدن. بعدم حجم وویس‌ها و فیلم‌هاشون خیلی زیاده.
هیچی هم‌ متوجه نمی‌شیم. ما این همه نت از کجا بگیریم؟ میلیاردر نیستیم که؛ سرگنج هم ننشستیم. مدرسه مجازی معلم ‌از طریق وویس درس بده کجا و مدرسه حضوری روی تخته درس بده کجا؟ بازم جای شکرش باقیه حضوری کردن. کاش می‌شد کرونا بره.».

چیز جدیدی برای درس‌دادن وجود ندارد

گروهی از دانش‌آموزان، به‌ویژه دبیرستانی‌ها، طولانی‌ترشدن مدت آموزش را به معنای اتلاف وقت و ایجاد اخلال در برنامه خود می‌دانند. آن‌ها نیز نوشته‌اند:

«کتاب‌ها تا جایی که باید، تدریس شده. یک ماه دیگه برا چی؟ نکنه می‌خواهید افت تحصیلی رو تو این یک ماه جبران کنید؟ چرا کاری می‌کنید بچه‌ها از مدرسه زده بشن؟ چرا با این تصمیمات سختگیرانه مدرسه رو برای بچه‌ها خسته‌کننده و منفور می‌کنید؟».

«یعنی چی مدرسه‌ها رو باز کنیم؟ کتابا تموم شده. بیایم همدیگه رو نگاه کنیم؟ تو گرمای تابستون کی می‌شه درس خوند و امتحان داد؟

«چرا مدارس رو باز می‌کنید؟ ما که چیزی بلد نیستیم. به معلم‌ها هم میگی یاد بده می‌گه مجازی هست. ما هم که از مجازی چیزی بلد نشدیم. لطفا باز نکنید.».

«نه تو رو خدا. من دارم با مرخصی تحصیلی از دانشگاه برای کنکورم می‌خونم. این‌طوری اگه کنکور عقب بیفته دانشگاه و کنکورم تداخلی می‌شه باهم درساشون. خواهش می‌کنم برنامه‌ریزی ما رو به هم نزنید.».

«چرا فقط ما دبیرستانی‌ها باید بریم مدرسه؟ ما کار و زندگی داریم. کلی برنامه ریختیم واسه کارامون. می‌خواید مارو عقب بندازید که چی بشه؟ تو اون یک ماه چه اتفاقی قراره بیوفته مثلا؟! کل درسامون تموم شده. یک ماه باید بیایم مگس بپرونیم مدرسه؟».

«اصلا نباید اجرایی بشه. بخدا ما برای تابستون برنامه داریم. باید پایه رو جمع‌بندی کنیم.».

کنکوری‌ها مدافع سرسخت طولانی‌شدن سال تحصیلی

در این بین کنکوری‌ها و دوازدهمی‌ها را باید اصلی‌ترین طرفدار طولانی‌شدن سال تحصیلی بدانیم. البته ممکن است گروهی از کنکوری‌ها هم که تا الان خود را آماده این آزمون سراسری کرده‌اند نسبت به طولانی‌شدن سال تحصیلی معترض باشند.

اما این را هم باید در نظر گرفت که این امر لزوما به معنای تعویق کنکور نیست و همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به هر حال خیل نظرات دوازدهمی‌ها زمانی شروع شد که یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز در واکنش به طولانی‌ترشدن سال تحصیلی نوشت: «پس کنکور رو هم عقب بندازید.».

نظری که گویا طرفداران زیادی دارد. در ادامه بخشی از واکنش مخاطبان را می‌خوانید:

«خواهش می‌کنم به فکر دوازدهمی‌ها باشید. اگه این یک ماه اضافه بشه برای دوازدهمی‌ها خیلی خوبه. چون نهایی‌ان و کنکور دارند.».

«به نظرم خیلی پیشنهاد خوبیه. بچه‌ها چند ماهی که نرفتند جبران می‌شه براشون مخصوصا بچه‌های کنکوری.».

«تو رو خدا یک ماه به سال تحصیلی اضافه کنید. کنکورم یک ماه عقب بندازید، این یک ماه بریم مدرسه یکم رفع اشکال کنیم لطفا. این‌جوری با این وضع کرونا خیلی به ضرر ما شده. خواهشا این طرح تعویق رو اجرا کنید. با تشکر.».

لطفاً کنکور به تعویق بیفتد و یک ماه اضافه برای رفع اشکال تمامی دروس برای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان.».

«تعویق یک ماهه کنکور سراسری خیلی خوبه. بچه‌های دوازدهم که امسال کنکور دارند فقط حدود ۶ الی ۷ ماه از سال دهم تا الان مدرسه رفتند و خیلی دچار ضعف هستند.».

«اگه کنکور هم یک ماه عقب بیفته، برای کنکوری‌هایی که تا حالا خوب نخوندند، عالیه. یک ماه زمان بیشتر برای تست‌زنی و مرور و در نتیجه آمادگی و تسلط روی درس‌ها.».

«وقتی سال تحصیلی دیر شروع شده منطقیه که دیرم تموم شه.».

با تمام این اوصاف هنوز ابهامات در این زمینه به قوت خود باقی است. برای مطالعه بیشتر گزارش کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش یه تعویق یک ماهه در زمان برگزاری کنکور سراسری بگذارند تا بچه هامون یکم حضوری رفع اشکال کنن مجازی واقعا بی کیفیت بودن آموزشا متاسفانه معلما کم کاری کردن

  • ناشناس

    لطفا یک ماه تعویق رو بدید چون مدارس حضوریه و فرصت ما برای مطالعه کم تر شده

  • ناشناس

    خواهشا خبرگزاری ها پیگیر باشن واسه ما دوازدهمی ها مدارس حضوری زمان مطالعه مارو کاهش داده و به نفع پشت کنکوریاست لطفا یک ماه به مدارس اضافه بشه

  • ناشناس

    تجارت نیوز لطفا واسه ما دوازدهمی ها پیگیر افزایش یک ماهه مدارس و تعویق کنکور باشید

  • ناشناس

    لطفا تعویق کنکور

  • ناشناس

    واقعا اگر نهادی و یا مسئول محترمی این خبر رامیخونن ،لطفا خواهشا کنکور را به تعویق بندازین ، کلاسهای مجازی برای همه دانش آموزان در یک سطح نبوده ،دانش آموز مناطق محروم ،آموزش مجازیش هم جزء مناطق محروم بوده و اکثرا چیزی در طی این سه سال یاد نگرفتن ما اجازه نداریم فقط دانش آموزان کلان شهرها را درنظر بگیریم ،مگر دم از عدالت اجتماعی در حوزه آموزشی نمیزنیم ؟
    جدای از اون ماه مبارک رمضان در حساسترین زمان خودش هست که دقیقا زمان جمع بندی هست ،من دانش آموز باید ۱۴ساعت درس بخونم اما متاسفانه به این خاطر که روزه هستم نمیتونم ،توان بدنیم این اجازه رانمیده ،لطفا به احترام ماه مبارک یه تجدید نظر بکنین ،بچه ها دلسرد شدن متاسفانه ،آینده ما ضربه خواهد خورد

  • ناشناس

    اگر مسئول محترمی این خبر رامیبینن ،لطفا خواهشا کنکور رابه تعویق بندازین ،آموزش آنلاین برای تمام دانش آموزان در یک سطح نبوده ،ما اجازه نداریم فقط دانش اموزان کلان شهرها را درنظر بگیریم و چنین تصمیم بزرگی اتخاذ کنیم ، مگر دم از عدالت اجتماعی در حوزه آموزشی نمیزنیم ؟داتش آموز مناطق محروم حتی در خود کلان شهرها چه کند؟
    از طرفی ماه مبارک رمضان در حساسترین زمان خودش یعنی جمع بندی هست ،من دانش آموز باید روزانه۱۴ساعت درس بخوانم اما به این دلیل که روزه هستم توان بدنیم اجازه نمیده ،لطفا به احترام این ماه عزیز تجدید نظر کنین ،آینده ما تحت تاثیر قرار میگیره

  • ناشناس

    سلام دوستان
    یه گروه زدیم جهت حمایت از تعویق
    لطفا عضو بشید
    نمیدونم چرا نمیشه لینک رو گذاشت
    توی تلگرام سرچ کنید
    تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۱

  • ناشناس

    به نظرم کسانی مخالف تعویق کنکور هستن که یک سال پشت کنکور بودن وخیلی خوندن ،وگرنه کسی که امسال سال دوازدهمه وقت نداشته این قدر بخونه که برای کنکور عجله داشته باشه.

  • نا شناس

    چرا هیچ کس به فکر ما نیس ما حرفمونو بی کی بزنیم خواهش میکنم خواهش میکنم کنکورو ۱ ماه بع عقب بندازین . آخه این انصافه همش آنلاین خوندیم الانم بعد یه یه هفته از نهایی بریم کنکور . آقای مسئول نتیجه کنکور واسه شما مهم نیس ولی کنکور سرنوشت ما جوونارو متحول میکنه . بنده شخصا در عذابم . باید خودم یه کار مستقل با حقوق ثابت داشته باشم . پشت هم نمیتونم بمونم چون شرایط نیست در اون خونواده ای نیستم که ۱ سال هم بخونم .اگه قبول نشم باید برم کارگری یا شاگرد نونوایی بشم. خواهشا به نظر ما اهمیت بدین .من تو این ۱۲ سال درس خوندن خیلی سختی کشیدم حتی پول ثبت نام مدرسه هم خودم با شاگردی درست میکردم. الان هم با این زمان کم اگه قبول نشم باید یع عمر خرج خونوادم با شاگردی بدم.