کد مطلب: ۳۰۰۵۳۱

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها

تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها

استاندار کرمانشاه خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی از عملکرد بانک‌ها در واگذاری واحدهای تملک شده انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها باید هرچه زودتر نسبت به واگذاری و فروش این واحدها اقدام کنند تا بتوانیم آنها را به چرخه فعالیت برگردانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها موظفند تا پایان سال 97 واحدهای تملک شده را تعیین تکلیف کنند، افزود: بانک‌ها باید از ظرفیت هلدینگ‌هایی که دارند برای راه‌اندازی مجدد طرح‌های تملک شده استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: در شرایطی که استان کرمانشاه این تعداد بیکار دارد، جایز نیست واحدهای تولیدی و صنعتی بلاتکلیف در تملک بانک‌ها باشند.

بازوند سپس به شاخص فضای کسب و کار استان به عنوان یکی از مولفه‌های مهم جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و ادامه داد: کرمانشاه سال 96 بدترین وضعیت را از نظر بهبود فضای کسب و کار داشت، اما خوشبختانه در بهار امسال جایگاه استان از رتبه 31 کشور به رتبه 28 ارتقا یافت.

وی از تشکیل کمیته‌ای به منظور رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار استان یاد کرد و گفت: باید با همکاری این کمیته راهکارهای عملیاتی برای بهبود فضای کسب و کار استان در نظر گرفته شود و بتوانیم با ایجاد فضای بهتر، شاهد جذب بیشتر سرمایه‌گذاران باشیم.

بازوند الکترونیکی شدن روندها را نیز از جمله ملزومات بهبود فضای کسب و کار استان دانست که می‎تواند به شفاف شدن کارها و تسریع در اجرای امور کمک کند.

استاندار کرمانشاه سپس به پروژه در حال احداث برج فناوری کرمانشاه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه باید پیگیری جدی شود.

بازوند با بیان اینکه مقرر شده نما و پنج طبقه برج فناوری تا پایان سال تکمیل شود، اعتبار مورد نیاز برای این کار را 13 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 7.5 میلیارد تومان آن از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری و مابقی توسط استانداری تامین خواهد شد.

وی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل همه طبقات برج فناوری کرمانشاه را 35 تا 40 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این پروژه از طریق فاینانس و دریافت تسهیلات تکمیل شود.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار تکمیل بیمارستان پاوه تا پایان شهریور امسال شد و افزود: بهتر است همزمان با تکمیل پروژه، دانشگاه علوم پزشکی کارهای تجهیز را نیز انجام دهد.

بازوند اشاره‌ای هم به مرز تیله‌کوه داشت و گفت: باید برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز برنامه زمان‌بندی مشخصی داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه در پایان پیشنهاد داد، شهرستان‌های استان به چند منطقه تقسیم و برای هر منطقه یک معین اقتصاد مقاومتی انتخاب شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.