کد مطلب: ۶۳۷۹۳۲

اتفاق عجیب در بحران غذا

چین «برنج شکسته هندی» برای خوراک دام خرید!

چین «برنج شکسته هندی» برای خوراک دام خرید!

با افزایش قیمت گندم و ذرت وارد‌کنندگان این اقلام به فکر محصولات جایگزین برای تغذیه دام‌ها هستند. برنج شکسته هندی و تایلندی یکی از جایگزین‌هاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت گندم و ذرت تقاضا برای برنج کیفیت پایین در جیره بندی حیوانات در سراسر آسیا را افزایش داده است. این مساله موجب افزایش قیمت مهم‌ترین کالای جهان در زمانی می‌شود که تورم مواد غذایی درجهان در بالاترین حد خود قرار دارد. واردکنندگان محصولات کشاورزی پس از حمله روسیه به اوکراین در وارد کردن محصول از این دو کشور دچار مشکل شده‌اند.

قیمت‌های بالای گندم و ذرت خریداران را به فکر راه‌های جایگزین انداخته است. کشوری مانند چین که بزرگترین بازار مواد غذایی جهان را دارد از جمله این خریداران است. به نقل از رویترز ، وارد کنندگان در حال گفتگو برای افزایش حجم واردات برنج شکسته برای تغذیه دام‌های خود هستند. برنج شکسته برنج کم‌کیفیتی است که در فرآیند خرمن‌کوبی برنج خرد می‌شوند.

معمولا قیمت برنج بالاتر از گندم است اما افزایش قیمت ۵۰ درصدی گندم از یک ماه پیش باعث تا قیمت این محصول از برخی برنج‌ها با کیفیت پایین گران‌تر شود. قیمت برنج تایلندی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشت به ۴۲۱ دلار به ازای هر تن رسید. این افزایش قیمت از ماه ژوئن سال گذشته بی‌سابقه بود. قیمت برنج ممکن است این روند صعودی را ادامه دهد.

برنج ویتنام و هندوستان نیز افزایش قیمت داشته‌اند. افزایش تقاضا برای برنج ممکن است با جایگزین شدن برنج به جای گندم در وعده‌های غذایی مردم بالاتر هم برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    البته به خورد ایرانی ها نرسانند این آت و آشغالها را! با آرد کردن و افزودن مواد پر کننده نظیر نشاسته با فن آوری ماکارانی البته سایز کوچک و برنجی!