خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۷۴۸۰

تاثیر بحران مواد اولیه بر صنعت خودروسازی

جنگ، خودروهای تسلا را گران کرد

جنگ، خودروهای تسلا را گران کرد

کمپانی تسلا در کمتر از یک هفته برای دومین بار قیمت خودروهای برقی خود را در کشورهای چین و ایالات متحده آمریکا افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی تسلا در کمتر از یک هفته برای دومین بار قیمت خودروهای برقی خود را در کشورهای چین و ایالات متحده آمریکا افزایش داد. ایلان ماسک، صاحب این کمپانی خودروسازی اعلام کرد که به دلیل فشار تورم بر صنعت خودروهای برقی دلیل این افزایش قیمت است.

با افزایش قیمت مواد اولیه خام این افزایش قیمت اتفاق افتاد. مناقشه اوکراین نیز در تشدید این بحران بسیار تاثیرگذار بود. بحران گرانی فلزات و کمبود ریزتراشه‌ها معضل بزرگی برای خودروسازان سراسر دنیا است. ایلان ماسک روز یکشنبه اعلام کرد که کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت آنها و همچنین مشکلات نیروی انسانی خودروسازی تسلا و کمپانی موشکی اسپیس ایکس را تحت فشار قرار می‌دهد. طبق اطلاعات وبسایت تسلا، این کمپانی قیمت تمام مدل‌های خود را در آمریکا افزایش داد.

به نقل رویترز ، در چین هم قیمت برخی از خودروهایی که در کارخانه‌های تسلا چین ساخته شده بودند مانند تسلا ۳ و مدل Y را حدود پنج درصد افزایش داد. پیش‌تر در روز ۱۰ مارس تسلا قیمت‌ها را بالا برد.

اکنون مدل Y تسلا ۳۷۵ هزار و ۹۰۰ یوان (۵۸ هزار و ۹۰۰ دلار) و تسلا ۳، ۳۶۷ هزار و ۹۰۰ یوان (۵۷ هزار و ۷۰۰ دلار) قیمت دارد. قیمت هر دو این مدل‌ها پنج روز پیش هم ۱۰ هزار یوان افزایش پیدا کرده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.