کد مطلب: ۷۳۳۲۲۸

تقلب در قرعه‌ کشی ایران‌خودرو صحت دارد؟

تقلب در قرعه‌ کشی ایران‌خودرو صحت دارد؟

هفته گذشته بود که فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو انجام و نتایج آن اعلام شد. اما حالا شائبه و شایعه تقلب در نتایح قرعه‌ کشی محصولات ایران خودرو مطرح شده است. ماجرا چیست و واکنش این خودروساز چه بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته فروش فوق ‌العاده ایران خودرو از سوم تا ششم آذر ماه انجام و قرعه کشی آن هم در هم آذر ماه انجام شد. قرعه کشی که در آن محصولاتی مانند پژو پارس سال، سورن پلاس دوگانه سوز و وانت آریسان2 عرضه شد.

اما از روز گذشته این مساله مطرح شده است که در اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو تقلب شده است.

واکنش ایران خودرو به ماجرای تقلب

با طرح ماجرای تقلب در قرعه کشی ایران خودرو، این خودروساز اطلاعیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد: «فرایند قرعه‌کشی با نظارت دقیق نهادهای ذیربط انجام می‌شود و بر همین اساس نتایج نیز پس از صحه‌گذاری توسط این نهادها به اطلاع مشتریان می‌رسد و با توجه به الگوریتم تعریف شده و نظارت چند ارگان، امکان دخالت در نتایج به هیچ وجه میسر نیست.»

این گزارش همچنین اضافه کرده که در فاصله زمانی موجود میان قرعه‌کشی تا اعلام نتایج، کنترل‌های نظارتی توسط نهادهای مرتبط انجام می‌شود و پس از حصول اطمینان نسبت به صحت آن، نتایج به اطلاع متقاضیان می‌رسد.

این گروه خودروسازی اعلام کرده اگرچه «شائبه دخالت در نتایج قرعه‌کشی پیش از این نیز مطرح شده، اما مستنداتی دال بر وجود تخلف ارایه نشده و این ادعا به تایید نهادهای بازرسی نرسیده است، لذا تاکید می‌شود، در صورت وجود شواهد و مستندات، با ارایه به مراجع ذیربط، نسبت به پی‌گیری و اثبات آن اقدام شود. ایران خودرو همچنین به متقاضیان خرید خودرو هشدار داده، مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشند و در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را به نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی اطلاع دهند.»

پیشینه قرعه‌کشی‌های ایران‌خودرو

پیش از این هم قرعه کشی‌های ایران خودرو و اعلام نتایج آن با حواشی بسیاری همراه بود. چندین بار این خودرو ساز اعلام کرد که نتایج قرعه کشی آماده است اما در اعلام آن تاخیر چند روزه داشت. همان زمان هم برخی مدعی شده بودند که این تاخیر دلایل خاص خود را دارد و شائبه تقلب و تخلف مطرح شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • درسا استاد میدانی

    سلام اگر تخلفی وجود نداره پس باید اسم من دربیاد چون من یه مادرم که به امید این ماشین همه طلاها و دارو ندارم دادم تا ماشین دربیام و ببرم. من مادری ک هیچ وسیله نقلیه ای نداریم تو این سرما بچه هام چطور جای ببرم. خدا خیرتون نده انشالله خیر نبینید.

  • ناشناس

    از اول نقشه بر این بود که به صورت قطره چکانی یه تعداد بسیار کمی ماشین بدن دست یه عده افراد خاص و بعد از مدتی قیمت ماشین ها آزاد بشه

  • زهرا محمدی

    چرا هشت جلسه ‌‌شرکت،میکنم،قبپل،نمیشم،کجا،این،عدالته،طرح،مادران،هستم چکار کنم

    • تو کف ایران‌خودرو

      من یبار تارا برنده شدم پول نداشتم‌حوالشو نشد بفروشم سوخت شد ولی خب کلی میگم باید ی طوری قرعه کشی شه که مردم مطمئن شن تقلب نیست مگه میشه طرف تو ایران خودرو فامیل داره بعد پارتی نکنه واسه فامیلش؟

  • ناشناس

    من چهارتا بچه دارم چندباربرای تعرمادران ثبت نامه کردم درنمی‌آید ما ماشین فروخته که ماشین ثبت‌نام کنم ونم درنمیاد چرا ما راسرگارگزاشت توخدا چرا چواب سوال ماکسی نمیده

  • ناشناس

    خوب دیگه اینکه معلومه وقتی قیمت یه خودرو دم کارخونه نسبت به قیمت بازار حدود 130 یا حتی بیشتر فرق داشته باشه مسئول کارخونه با خودش میگه چرا ماشین رو از طریق قرعه کشی بدم خوب میزارم خودم تو بازار آزاد میفروشم از طریق کلی واسطه که دارم و اون 130 تومن رو خودم میخورم الانم میبینید که هر بار همین داستانه یه چند تا ماشین واسه اینکه ظاهر کار حفظ بشه به چند نفر میدن باقی رو هم که کسی نمیدونه چی میشه خدا رو شکر تو این مملکت کسی دزدی و کلاه برداری بلد نیست اگه بلد بودم چی میشد؟

  • محسن صالحی

    خوب دیگه اینکه معلومه وقتی قیمت یه خودرو دم کارخونه نسبت به قیمت بازار حدود 130 یا حتی بیشتر فرق داشته باشه مسئول کارخونه با خودش میگه چرا ماشین رو از طریق قرعه کشی بدم خوب میزارم خودم تو بازار آزاد میفروشم از طریق کلی واسطه که دارم و اون 130 تومن رو خودم میخورم الانم میبینید که هر بار همین داستانه یه چند تا ماشین واسه اینکه ظاهر کار حفظ بشه به چند نفر میدن باقی رو هم که کسی نمیدونه چی میشه

  • ناشناس

    من درمورداین خبرنظری ندارم،اماکاش طرح مادرانه بدون قرعه کشی بود

  • زارعی

    من درمورداین خبرنظری ندارم،اماکاش طرح مادرانه بدون قرعه کشی بود

  • ناشناس

    وقتی دست ادمیزاد هست چطوری ممکن هست تقلبی نباشه ؟کسانی هستند که میگن درقبال دریافت چندمیلیون می توانیم تضمین بدیم اسم تان از قرعه کشی دربیاد حتی حاضرند چک هم بدهنددرقبال پولی که پرداخت می کنی که مطمُِن کنند که اگر اسم تون در نیامد برین چک رو بگیرین .خداکند که شایعه باشد

  • ناشناس

    وقتی دست ادمیزاد هست چطوری ممکن هست تقلبی نباشه ؟کسانی هستند که میگن درقبال دریافت چندمیلیون می توانیم تضمین بدیم اسم تان از قرعه کشی دربیاد حتی حاضرند چک هم بدهنددرقبال پولی که پرداخت می کنی که مطمُِن کنند که اگر اسم تون در نیامد برین چک رو بگیرین .خداکند که شایعه باشد.
    من کی قبلا چنین حرفی زده ام میگم شنیده ایم