خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۲۸۶۳

قیمت طلا به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر رسید / دلار باز هم تقویت شد

قیمت طلا به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر رسید / دلار باز هم تقویت شد

شاخص دلار در معاملات امروز بازارهای آسیایی به سطح 98.30 قرار گرفت. قیمت جهانی طلا اما به پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر رسید.

با ادامه خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری دلار امروز در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح یک هفته گذشته رسید و پوند انگلیس هم با افزایش امیدها به خروج قریب‌الوقوع بریتانیا از اتحادیه اروپا تقویت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه به‌ازای 109.02 ین ژاپن معامله شد.

در عین حال در چین اخبار مبنی بر پایان فاز اول توافق تجاری و خاتمه مناقشات اقتصادی منتشر شده است. این گزارش خود افزایش خوش‌بینی‌ها را به‌دنبال داشت.

بر اساس گزارش‌های وال‌استریت ژورنال، هفته گذشته رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور برای مذاکرات رودررو به چین دعوت شدند.

به‌گفته تحلیلگران طی چند هفته آینده، توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به روند مذاکرات تجاری معطوف شده است.

امروز در بازارهای آسیایی قیمت یورو هم به پایین‌ترین سطح یک هفته گذشته رسید. هر یورو امروز به 1.1013 دلار رسید. همچنین هر پوند انگلیسس به ازای 1.2900 دلار معامله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات امروز در سطح 98.30 قرار گرفت.

احتمال پایان جنگ تجاری موجب شده تقاضا برای داریی‌های امن در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کند.

قیمت جهانی طلا با 0.1 درصد کاهش به هزار و 453 دلار و 23 سنت برسد. به این ترتیب فلز زرد در معاملات امروز به کمترین سطح دو هفته گذشته رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز گذشته در مقایسه با روز جمعه 0.5 درصد افزایش یافت و به 896.48 تن رسید.

قیمت هر اونس نقره هم امروز با 0.3 درصد افت به 16.84 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.