کد مطلب: ۲۱۲۵۱۴

تقویت مشاغل خرد در روستاها

تقویت مشاغل خرد در روستاها

استاندار تهران گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها در گرو تقویت و گسترش مشاغل خرد است و این مهم در دستور کار دولت قرار دارد و نیاز است تا دهیاران و شوراهای روستا در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

محمد حسین مقیمی روز شنبه در همایش دهیاران استان تهران در تالار شیخ صدوق شهرری افزود: اشتغال از کارها و مشاغل خرد ایجاد می‌شود و هرطرحی که در روستاها ارائه می‌شود باید توسط دهیاران و مسئولان حمایت شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: مشکلات شغلی روستاها با مشاغل خرد قابل حل است و با ایجاد این مشاغل بسیاری از مشکلات شهرنشینی هم قابل حل است.

وی با بیان اینکه دهیاران و شورای های اسلامی روستاها نمایندگان دولت در روستاها محسوب می‌شوند، اظهار داشت: دهیاران باید قانونگرا، مسئولیت پذیر، پاکدست، برنامه محور و حافظ بیت المال در روستاها باشند.

وی به پیشرفت روز افزون تکنولوژی‌های نوین اشاره کرد و عنوان داشت: دهیاران باید بدانند که امروز توقع مردم از آنان تنها توجه به ایجاد زیرساخت‌هایی مانند آسفالت معابر نیست بلکه براساس قانون و مصوبه دولت اختیارات با ارتباط با سایر نهادها نمایندگان تام الاختیار دولت در روستاها هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه در حراست از بیت المال باید کوشا باشیم، افزود: البته نباید طرح‌ها با سهل انگاری‌های کوتاه معطل کنیم و به خاطر مباحث کوچکتر و حساسیت‌های بیجا طرح‌ها متوقف نشود.

وی ادامه داد: دهیاران با شورای روستاها همکاری بیشتری را داشته باشند و تعامل بهتری داشته باشند و اصل و اساس کار را بر مبنای قانون قرار دهند.

وی افزود: بسیاری از اراضی مورد تجاوز قرار می‌گیرند و دهیاران در صیانت از اراضی ملی نقشی بسیار اساسی را می‌توانند ایفا کنند.

وی حفاظت از محیط زیست را از دیگر نقش‌های دهیاران بیان کرد و گفت: صیانت و حفاظت از محیط زیست امری بسیار ضروری است و در زیست روستاها و نظافت شهرها دقت بیشتری را اعمال کنند.

استاندار تهران ادامه داد: با هزینه‌های بسیار ناچیز می‌توان روستاها را رونق داد و از پرخاشگری‌های بی مورد باید پرهیز کرد و روستاها را به سمت رونق اقتصادی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: فعالیت و کارکرد دهیاران در مرتبه بسیار مهمی قرار دارد و عمده مشکلات روستاها توسط همین دهیاران قابل حل است و دهیاران از این جهت می‌توانند نقشی کاربردی را در جهت ایجاد زیرساخت‌های تولیدی داشته باشند.

وی طلاق، حاشیه‌نشینی، فقر و اعتیاد را از آسیب‌های اجتماعی حاکم در جامعه بیان کرد و گفت: هم اکنون این آسیب‌ها در منازل ما لانه کرده‌اند و دهیاران به این آسیب‌ها توجه خاصی را داشته باشند.

وی گفت: دولت مجری مصوبات مجلس است و دهیاران نماینده دولت هستند و از سیاست‌های دولت حمایت کنند و با دستگاه قضایی، شوراهای پایین دستی، شوراهای اداری شهرستان و بخشداران تعامل داشته باشند و در اینکار هیچوقت احساس خستگی نکنند.

مقیمی مقاوم‌سازی روستاها را از برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: بعد از زلزله بم قرار بود سالیانه 10 درصد از روستاهای کشور مقاوم سازی شوند ولی امروزه از این مهم بسیار عقب هستیم.

وی گفت: ساختمان‌ها باید مقاوم سازی شوند و به ساختمان‌های جدید نیزدر صورت مقاوم نبودن پایان کار داده نشود.
وی توسعه بخش کشاورزی روستاها را از اولویت‌ها بیان کرد و گفت: متاسفانه منابع آبی در این استان محدود است و نیاز است تا همه ما از این منابع محدود آب استفاده بهینه شود.

وی گفت: از آنجایی که 92 درصد از مصارف آبی استان مربوط به حوزه کشاورزی است، گفت: یکپارچه سازی کشاورزی، توسعه گلخانه و بهسازی انهار از برنامه‌های ما است.

همایش دهیاران استان تهران با حضور استاندار تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری، دهیاران و دیگر مسئولان این استان در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.