کد مطلب: ۱۶۰۹۷۸

تقویت ۱۱۱ واحدی شاخص بورس و رشد نمادهای نفتی

تقویت ۱۱۱ واحدی شاخص بورس و رشد نمادهای نفتی

در چهارمین روز تالار شیشه‌ای دماسنج بازار شاهد رشد ۱۱۱ واحدی بود. در این روز قندی‌ها نیز توانستند در اکثر نمادها روند رشد در قیمت پایانی را نشان دهند، نفتی‌ها نیز امروز عمدتا با افزایش در قیمت پایانی مواجه بودند.

امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۶۲۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۴۷ واحد توانست از کانال ۱۷ هزار واحدی بالا رود و به کانال ۱۸ هزار واحدی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور نیز در این مدت ۳۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۱۲۳ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز با افت ۳۸ واحدی تا عدد ۵۹ هزار و ۴۰۳ پایین رفت اما شاخص بازار دوم با ۸۵۷ واحد رشد همراه شد.

امروز نماد پالایش نفت تهران، آسان پرداخت پرشین و شرکت ارتباطات سیار ایران سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج داشتند، اما در طرف مقابل معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری قدیر کفه شاخص را سنگین کردند.

در چهارمین روز معاملات تالار شیشه‌ای شاهد رشد نه چندان زیاد اکثر نمادهای گروه فراوردهای نفتی کک و سوخت هسته‌ای بودیم؛ در این گروه ۲۳ میلیون سهم به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز شاهد معامله بیش از ۴۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۱ میلیارد تومان بودیم. در این گروه بیشتر نمادها کمتر از یک درصد در قیمت پایانی نوسان قیمت داشتند. اما عمده نمادهای قندی‌ها امروز شاهد رشد در قیمت پایانی بودند و اکثر خودرویی‌ها نیز با روند کاهشی همراه شدند. هر چند که این روند چندان زیاد نبود و تعداد نمادهای این گروه تا حدود یک درصد شاهد رشد بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۹۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۹۶ میلیون سهم و اوراق مالی در بیش از ۵۳ هزار نوبت داد و ستد بود. ایفکس نیز با رشد ۱.۸ واحدی همراه شد و به رقم ۹۶۰.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۰۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به بیش از ۶۳۹ سهم و اوراق مالی بالغ شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.