کد مطلب: ۲۰۸۵۴۱

تلاش آمریکا برای قرار دادن پاکستان در فهرست حمایت از تروریسم

تلاش آمریکا برای قرار دادن پاکستان در فهرست حمایت از تروریسم

دولت پاکستان اعلام کرد: این کشور برای دفاع از خود علیه اتهامات ارائه‌شده از سوی آمریکا و انگلیس به اجلاس FATF در پاریس نماینده اعزام می‌کند.

دولت پاکستان به طور ناگهانی تصمیم گرفته است برای دفاع از خود در برابر اتهامات حمایت مالی از تروریسم کارشناسان خود را به اجلاس آتی FATF اعزام می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمریکا و انگلیس دولت پاکستان را به دلیل فعالیت دو موسسه جماعت دعوا و بنیاد فلاح انسانیت به حمایت مالی از تروریسم متهم کرده است.

قرار است مشاور مفتاح اسماعیل، مشاور مالی نخست‌وزیر پاکستان به نمایندگی از این کشور و برای دفاع از پاکستان در اجلاس FATF در پاریس شرکت کند. آمریکا و انگلیس قرار است طرح تنبیه دولت پاکستان در قالب حمایت از تروریسم را مطرح کرده و اسم این کشور را در فهرست حامیان تروریسم قرار دهد. آلمان و فرانسه نیز از آمریکا در این زمینه حمایت کردند.

بر اساس طرح اولیه دولت پاکستان قرار است برخی مقامات این کشور نظیر مدیر سازمان نظارت بر فعالیت‌های مالی پاکستان، مقامات وزارت اقتصاد و نماینده بانک مرکزی و همچنین بورس این کشور در اجلاس FATF حضور یابند.

در نشست ۶ روزه FATF نمایندگان ۲۰۳ سازمان و کشور زیرمجموعه شبکه FATF در قالب ۷۰۰ هیات در کنار نمایندگان سازمان ملل، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی شرکت خواهند کرد.

این اجلاس قرار است هجدهم تا بیست و سوم فوریه سال جاری در پاریس فرانسه برگزار شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.