کد مطلب: ۳۲۱۵۹۳

تلاش برای تقویت بازار سرمایه ادامه دارد

تلاش برای تقویت بازار سرمایه ادامه دارد

سازمان بورس و اوراق بهادار با بیمه مرکزی تعاملاتی در خصوص موضوعاتی مانند اوراق بیمه اتکایی و اوراق بیمه رویدادهای طبیعی انجام داده است که در جذب نقدینگی خرد در بورس تاثیرگذار است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: ورود شرکت های جدید به بورس به شرط اینکه بازدهی مناسبی برای سهام‌داران ایجاد کنند منجر به بزرگ شدن بازار سرمایه و افزایش عمق بازار سرمایه در اقتصاد کشور می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاپور محمدی درباره ساز و کار جذب نقدینگی‌های خرد به بازار سرمایه، گفت:با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و انتشار اوراق مالی که بازده بالا و جذاب دارند می‌توان شرایط را برای هدایت بخشی از نقدینگی به بورس فراهم کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در سال‌های گذشته علاوه بر برنامه‌ریزی برای هدایت نقدینگی به بازار سرمایه اقداماتی نیز برای جذب نقدینگی‌های خرد جامعه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار با بیمه مرکزی تعاملاتی در خصوص موضوعاتی مانند اوراق بیمه اتکایی و اوراق بیمه رویدادهای طبیعی انجام داده است که در جذب نقدینگی خرد تاثیرگذار است.

دکتر محمدی تصریح کرد: ورود شرکت‌های جدید به بورس به شرط اینکه بازدهی مناسبی برای سهام‌داران ایجاد کنند منجر به بزرگ شدن بازار سرمایه و افزایش عمق بازار سرمایه در اقتصاد کشور خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور تصریح کرد:در هر صورت تلاش‌ها برای تقویت بازار سرمایه ادامه دارد و تقویت این بازار نقش مهمی در جلوگیری از رونق بازار سوداگری دارد.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.