کد مطلب: ۲۱۲۸۶۵

تلاش غرب برای تهدید چین

تلاش غرب برای تهدید چین

سخنگوی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین گفت: غرب با نظریه جدید تهدید چین در حال فرافکنی است و می‌کوشد تا پکن را برای همه دنیا یک تهدید نشان دهد.

وانگ‌گوا‌چینگ شنبه شب در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن گفت که ذهنیت جنگ سرد از سوی غرب همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی به دنبال شروع اجلاس سالانه کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین تصریح کرد که متاسفانه همچنان شاهد استانداردهای دوگانه برخی از غربی‌ها در باره چین و در برخورد با این کشور هستیم.

وی از اینکه غربی‌ها در حال ارائه نظریه جدید تهدید چین هستند ابراز نگرانی کرد و گفت که آنها در حال پیشبرد برنامه‌ها و دسیسه‌های خود در چارچوب قدرت نرم و قدرت هوشمند هستند.

سخنگوی این کنفرانس گفت که آن‌ها با طرح این نظریه می‌خواهند به دنیا وانمود کنند که تیزی قدرت چین برای دنیا آزار‌دهنده است و باید با آن مقابله کرد.

در روزهای اخیر کشورهای غربی بخصوص آمریکا و استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی پرونده‌های تجاری علیه چین باز کرده و گفته‌اند که بسیاری از مردم چین از جمله دانشجویان این کشور در کشورهای غربی به جاسوسی مبادرت می‌ورزند.

آمریکا نیز طرحی را تصویب کرده است که بر اساس آن مقام‌های این کشور می‌توانند به تایوان سفر کرده و با مقام‌های آن جزیره رسما گفت‌و‌گو کنند.

سخنگوی چین از جامعه بین‌المللی دعوت کرد که اختلافات را کنار گذاشته و بر اساس برابری و منافع متقابل همکاری‌های فرهنگی خود را افزایش دهند و آینده بهتری برای بشر رقم بزنند.

همزمان اعلام شده که تاکنون نزدیک به 30 هزار پیشنهاد به کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین بزرگترین مرجع رایزنی این کشور ارائه شده که دو هزار و 150 نماینده آن بیشتر آنها را مورد بررسی قرار داده و گفته‌اند که بتدریج این پیشنهادها اجرایی خواهد شد.

این پیشنهادها که بخشی از آن‌ها مربوط به اصلاح قانون اساسی و تمدید دوره ریاست جمهوری و ایجاد ارگان جدید مبارزه با فساد و نظارت در چین می‌باشد برای تصویب نهایی در اختیار کنگره ملی خلق چین قرار می‌گیرد که روز دوشنبه نشست سالانه آن شروع می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.