کد مطلب: ۲۸۰۹۷۲

رئیس کل جدید بانک:

تلاش من بر حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی است

تلاش من بر حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی است

رئیس کل جدید بانک مرکزی بیان صادقانه سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش من بر حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی استوار خواهد بود.

رئیس کل جدید بانک مرکزی با تشریح برنامه‌های کلان خود در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی از ارائه برنامه‌های خود به رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی در اولین سخنرانی خود در مسند رئیس کل جدید بانک مرکزی، در آیین معارفه رئیس کل جدید بانک مرکزی که با حضور اسحاق جهانگیری در ساختمان میرداماد برگزار شد، با بیان اینکه بانک مرکزی ستون اقتصادی است، گفت: افزایش تاب‌آوری اقتصاد در مقابل دشمنان بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با اعمال تحریم به دنبال از بین بردن سرمایه اجتماعی دولت و القای ضعف در اداره کشور هستند که امیدواریم این تهدید را به فرصتی به اصلاح نظام بانکی تبدیل کنیم، افزود: وضعیت کنونی ارز محصول ناترازی بانک مرکزی و سردرگمی در سیاست‌های ارزی است.

همتی ادامه داد: عدم کنترل جریان نقدینگی، خلق نقدینگی در شبکه بانکی و نبود جایگزین مناسب برای ارز و سکه و البته جو بدبینی نسبت به آینده از سوی دشمنان در ذهن مردم است.

رئیس کل جدید بانک مرکزی با بیان اینکه برنامه‌هایی را در این خصوص به رئیس‌جمهوری ارائه کرده‌ام، بیان صادقانه سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش من بر حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی استوار خواهد بود.

وی اصلاح ناترازی در شبکه بانکی، جلوگیری از بی‌انضباطی در نظام بانکی و مهار نقدینگی با ابزارهای پولی و بانکی را مورد تاکید قرار دارد.

همتی حمایت از صادرات پایدار، بازار سرمایه برای جذب سرمایه را از مهمترین برنامه‌های خود برشمرد و افزود: سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی بر مبنای علمی تاکید خواهد کرد زیرا تجربه نشان می‌دهد در بدترین شرایط هم نباید مبانی علمی اقتصادی را کنار گذاشت.

نظارت قوی بر هدایت بازار پول

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: ثبات در مقررات بانکی، حذف رانت ارزی، حمایت از صادرات پایدار و بازار سرمایه برای افزایش بهره‌وری از جمله برنامه‌های من است ضمن اینکه حتما بر اساس مبانی نظری علم اقتصاد پیش خواهم رفت چراکه در این بدترین شرایط نیز می‌توانیم از مبانی علمی پیروی کرد. وی افزود: پیام‌آور ثبات فکری و احیای اعتماد به سیاست‌گذار خواهم بود ولی کار اصلی برای جلب اعتماد، مدیریت انتظارات است. در حوزه هدایت بازار پول نظارت قوی بر بانک‌ها خواهیم داشت اگرچه ضمن توجه به ترازنامه‌های بانکی باید زمینه‌ساز پیشگیری از خلق نوسانات بی‌قاعده باشیم.

نشست با صاحب‌نظران اقتصادی

رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: مبارزه با رانت‌خواران که وضعیت غیرقابل قبولی دارد باید در دستور کار قرار گیرد؛ من یک معلم اقتصاد هستم و از همه می‌خواهم نظرات خود را به من منعکس کنند و مستقیم با افراد جلسه خواهم داشت که اولین جلسه فردا با صاحب‌نظران، خواهد بود.

همتی افزود: با مدیران عامل بانک‌ها بعد از اتمام جلسه معارفه در طبقه هفدهم بانک مرکزی خواهن داشت تا وقت هدر نرود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.