کد مطلب: ۲۵۰۳۷۳

تلاش کشورهای آفریقایی برای بازپس‌گیری دارایی‌های خود از غربی‌ها

تلاش کشورهای آفریقایی برای بازپس‌گیری دارایی‌های خود از غربی‌ها

نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی در تلاشند با کمک یکدیگر میلیاردها دلار از ثروت به تاراج رفته خود را بازگردانند.

کشورها و نهادهای ضد فساد آفریقایی در کنفرانسی در ابوجا- پایتخت نیجریه راه‌های غلبه بر موانع بازیابی دارایی‌های به سرقت رفته خود را بررسی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس ضمن ابراز نگرانی از زیان سنگین ناشی از نقل و انتقالات غیرقانونی ناشی از فساد و جرائم مالی وعده دادند همکاری با یکدیگر را برای بازیابی و بازگرداندن دارایی‌های خود انجام دهند.

پاتریشیا اسکاتلند- دبیر کل موسسه «کامن ولث»- گفت: قاره آفریقا سالانه ده‌ها میلیارد دلار خسارت از محل فساد مالی متحمل می‌شود و از رهبران این کشورها خواست با این سونامی مقابله کنند.

وی گفت: پولی که برای تحقق آرزوهای مردم آفریقا نیاز است با فساد گسترده از بین می‌رود.

نیجریه- بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در قاره آفریقا- از سوی گروه «شفافیت بین‌الملل» به عنوان یکی از کشورهای دارای بالاترین میزان فساد در جهان معرفی شده است.

محمد بوهاری- رئیس‌جمهور نیجریه- در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۹ خود وعده داده است مبارزه با فساد را ادامه دهد. ابراهیم ماگو- رئیس مرکز مبارزه با فساد نیجریه- اخیرا مدعی شد این کشور در سال گذشته ۱.۳ میلیارد دلار از منابع غیرقانونی را بازیابی کرده است.

راجر کران تنگ- مشاور موسسه کامن ولث- گفت رهبران آفریقایی شرکت کننده در این اجلاس خواهان رسیدن به یک رویکرد هماهنگ برای بازیابی وجوه به سرقت رفته هستند.

وی گفت: متحد بودن برای کشورهای آفریقائی امری ضروری است چرا که کشورهایی که ثروت ملل آفریقائی به آنها روانه می‌شود با یکدیگر متحدند.

مارتین امیدو- دادستان کل غنا- در این کنفرانس گفت: در دهه‌های اخیر آفریقا شاهد رهبرانی بوده است که به ظاهر از لزوم مقابله با فساد سخن گفته‌اند اما در عمل خود در آن دست داشته و یا هیچ کاری برای مقابله با آن نکرده‌اند.

نیجریه در ماه آوریل اعلام کرده بود موفق شده است ۳۰۰ میلیون دلار از اموال این کشور که به بانک‌های سوئیسی منتقل شده بود را بازگرداند.

این پول توسط خانواده آباچا- دیکتاتور سابق این کشور- به خارج منتقل شده بود.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.