کد مطلب: ۲۴۶۵۱۴

شش میلیون دام یک ساله تلف شدند؛ چه بحرانی در راه است؟

شش میلیون دام یک ساله تلف شدند؛ چه بحرانی در راه است؟

گزارش‌ مرکز آمار نشان می‌دهد که در سال 1396 حدود شش میلیون راس دام در کشور تلف شده که شاید این اتفاق بحران‌هایی را در پی داشته باشد.

زمستان سال گذشته به علت برروز بیماری آنفولانزا در بین مرغداری‌های کشور، قیمت تخم‌مرغ به شدت بالا رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت زمستان سال گذشته به دنبال گران شدن قیمت تخم‌مرغ، خبر از معدوم کردن میلیون‌ها مرغ داد. وی گفت: سال گذشته بیش از 23 میلیون و 500 هزار مرغ تخم گذار معدوم شد و در فاصله اول مهرماه تا دوم دی ماه سال جاری 12 میلیون و 300 هزار قطعه مرغ تخم گذار برای حفظ سلامت جامعه معدوم شد که 14 تا 20 درصد ظرفیت واحدهای تولید را تشکیل می دهد.

از سویی دیگر مرکز آمار کشور در گزارشی تحت عنوان «آمارگیری از دامداری‌های کشور»، آمارهایی را درباره تلف شدن دام منتشر کرده است.

آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار کشور خبر از تلفات قابل‌توجه دام‌های کشور می‌دهد. براساس این گزارش در سال 96، میزان 3 میلیون و 702 هزار راس گوسفند و بره تلف شده است.

همچنین یک میلیون و 866 هزار راس بز و بزغاله در سال 96 تلف شده است. همچنین این گزارش حاکی از آن است که در سال گذشته میزان 344 هزار گاو و گوساله تلف شده است.

در مجموع گزارش مذکور نشان می‌دهد که در سال 1396 معادل 5 میلیون و 912 هزار راس دام در کشور تلف شده است. آیا تلف شدن حدود شش میلیون راس دام در کشور طی سال گذشته می‌تواند هشداری جدی برای بازار گوشت قرمز و بازارهای مرتبط دیگر باشد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.