کد مطلب: ۵۳۱۴۹۲

رستم قاسمی:

به نفع کسی کنار نمی‌روم

به نفع کسی کنار نمی‌روم

وزیر سابق نفت گفت:هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی‌روم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رستم قاسمی وزیر سابق نفت و نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، درباره اینکه ابتدا جزو لیست اصول گرایان نبود اما سپس اضافه شد، اظهار کرد: در همان جلسه ای که متکی صحبت کرد، فراموش کرد اعلام کند و سپس تصحیح کرد و نام من از ابتدا در لیست بود.

بخش‌هایی از گفتگوی او را در ادامه می‌خوانید.

-بالاترین پیشرفت را در سال های تحریم داشتیم، این توسعه هم به تجهیزات و هم به لحاظ ساخت بوده است امروز هیچ نیازی به خارج برای ساخت نداریم و بیشترین فروش نفت را در همان زمان داشتیم.

-تنها وزیر ایرانی بودم که رئیس اوپک شدم، اوپک می تواند بخشی از دستورالعمل ها را وتو کند و هنگامی که رئیس اوپک با وزرا جلسه می گذارد، اگر وزرای اوپک با دستور رئیس اوپک موافقت کنند با کلاه سفید از جلسه خارج می شوند، این اجماع را در تمام دستورهای جلسات اوپک ایجاد کردم و تمام وزرا با کلاه سفید از جلسه خارج می شدند.

-وقتی کشور و حاکمیت پذیرفت که نرمش قهرمانانه داشته باشیم، خیلی ها در کشور و خارج از کشور به دنبال مذاکره بودند و رهبری این نرمش را اعلام و کشور وارد مذاکره و وارد برجام شد. اشکالاتی در برجام وجود دارد و بد امضا شده است. الان زمان پرداختن به آن نیست اما برجام امضا شده را آمریکا قبول و تصویب کرد و بالاخره سازمان ملل آن را تصویب و ایران به همه تعهدات برجام خود عمل کرد و آمریکا بدون هیچ بهانه ای از برجام خارج شد. الان هم برداشتن تحریم ها اولویت اول و بی اثر کردن تحریم ها اولویت دوم ما است تا اقتصاد کشور مقتدر شود. من اقتدار اقتصاد کشور را احیا می کنم و معتقدم باید با اقتدار مذاکره کرد نه با التماس.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات پیگیری کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.