خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۴۷۶۵

رئیسی تنها رئیس‌جمهور یک دوره‌ای ایران می‌شود؟

رئیسی تنها رئیس‌جمهور یک دوره‌ای ایران می‌شود؟

فعال سیاسی اصولگرا برای پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۲ شرط و شروطی را مطرح می‌کند و این گمانه‌زنی را که رئیسی تنها رئیس جمهور یک دوره ای خواهد شد را نپذیرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چه ادله‌ای برای این موضوع که رئیسی تنها رئیس جمهور یک دوره‌ای ایران می‌شود وجود دارد؟

به نقل از اقتصادنیوز ، عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا تلویحا به اصلاح طلبان توصیه می‌کند گوشه‌نشینی سیاسی را انتخاب نکنند.

او برای پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۲ شرط و شروطی را نیز مطرح می‌کند و البته این گمانه‌زنی که رئیسی تنها رئیس‌جمهور یک دوره‌ای خواهد شد را نمی‌پذیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه عنوان کرد: وقتی گروه و جریان سیاسی به دنبال تأثیرگذاری بر جامعه هستند در عین حال لازم است ارتباطی هم با جامعه داشته باشند به بیان دیگر جامعه باید از این گروه و جریانات سیاسی شناخت داشته باشد.

او ادامه داد: مردم باید بتوانند روی حرف گروه‌های سیاسی حساب کرده و یا به بحث‌های آنها توجه کند. در واقع اگر جامعه هیچ ذهنیتی نسبت به یک جریان سیاسی نداشته باشد علی القاعده هیچ ارتباطی به لحاظ فکری وجود نخواهد داشت.

او در ادامه درباره احتمال یک دوره‌ای شدن دوران ریاست جمهوری رئیسی گفت: احتمال یک دوره‌ای شدن رئیسی بسیار ضعیف است.

یعنی وقتی یک مسئله‌ای سابقه‌ای ندارد طبیعی است که احتمال آن کم باشد.

دولت هزینه تصمیمات جدی را پرداخت کند

او ادامه داد: فقط در مورد آقای هاشمی که مردم خیلی از برخی از سیاست‌های ایشان ناراحت شدند و دوره دوم ایشان آرای ایشان به صورت چشمگیری کمتر شد وگرنه بقیه ریاست جمهوری‌ها حتی در دوره دومشان آرای بیشتری را از آن خودشان کردند و شما به راحتی می تواند آمار آن را ببینید.

بنابراین شانس رئیس جمهور مستقر یک امر دارای دیرینه تاریخی است و باید به این توجه کرد ولی در عین حال برای سیاسیون نباید این گونه باشد که بگویند چون رئیس جمهور مستقر داریم پس فعال نباشیم چون احتمال آن بسیار کم است که پیروز شویم.

استفاده از فضای سیاسی برای طرح دیدگاه‌ها باید موضوعیت داشته باشد یعنی حتی اگر به این جمع بندی برسند که رقابت با رئیس جمهور مستقر دشوار است باید حرف زدن با مردم برایشان موضوعیت داشته باشد.

او در پایان گفت: من فکر می‌کنم که دولت و مجلس امروز باید آماده باشند تا هزینه تصمیمات جدی را پرداخت کنند و اینگونه نباشد که در بحث کارشناسی بگویند درست است اما وقتی می خواهند هزینه آن را پرداخت کنند سعی کنند که شانه خالی کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشا الله !!!

  • ناشناس

    همه رو رد صلاحیت میکنند باز . رئیسی هشت سال هست

  • محمد

    چرا یک دوره ای؟
    واکسن کرونا.
    رسیدن مرگ و میر کرونا به کمتر از 3 نفر.
    پرداخت همه بدهی دولت قبل به بانک مرکزی.
    چاپ نکردن پول بی پشتوانه حتی یک ریال.
    پس گرفتن بدهی ایران از انگلیس پس از 50 سال.
    عضویت ایران در شانگ های.
    یارانه 400 هزار تومانی.
    4 میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن.
    و …