کد مطلب: ۲۴۸۷۵۲

توافق رهبران اروپایی برای اتخاذ رویکرد واحد در قبال برجام

توافق رهبران اروپایی برای اتخاذ رویکرد واحد در قبال برجام

رهبران اتحادیه اروپا بر سر اتخاذ یک رویکرد واحد و مشترک برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران به توافق نهایی دست یافتند.

یک منبع اروپایی پس از مذاکرات رهبران اتحادیه اروپا در بلغارستان تاکید کرد: رهبران اروپایی به توافق رسیده‌اند تا پس از خروج دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، رویکرد واحد و مشترکی را برای حفظ این توافق اتخاذ کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 28 رهبر اروپایی همچنین حمایت خود را از طرحی اعلام کرده‌اند که بر اساس آن با تعرفه‌های تجاری که دولت آمریکا علیه فلزات اروپا اعمال میکند، مقابله نمایند.

این منبع آگاه افزود: اتحادیه اروپا اعلام کرده است که حاضر نیست در حالی که اسلحه روی سرش قرار دارد، با آمریکا مذاکره کند. اتحادیه اروپا برای دستیابی به یک سیستم بین المللی مبتنی‌بر قانون ادامه خواهد داد، آن هم علی‌رغم تصمیمات اخیر واشنگتن برای خروج از توافق آب و هوایی، مسائل مربوط به تعرفه‌ها و ایران.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی نیز ضمن انتقاد شدید از مواضع و سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: با نگاه به تصمیمات ترامپ، برخی افراد تصور می‌کنند که با داشتن دوستانی مثل آمریکا، آیا دیگر نیازی به دشمن داریم؟

این منبع آگاه تاکید کرد: رهبران اروپایی ضمن ابراز حمایت از برجام اعلام کرده اند که تا زمانی که ایران به مفاد توافق هسته‌ای احترام بگذارد، اروپا نیز از این توافق حمایت خواهد کرد. رهبران اروپایی همچنین خواستار ادامه تلاش و همکاری برای محافظت از شرکت‌های اروپایی شدند که از این تصمیم آمریکا متضرر خواهند شد.

البته رهبران اروپایی ادعا کرده اند که «باید نگرانی‌های مربوط به نقش ایران در منطقه، برنامه موشک‌های بالستیک تهران و آنچه که پس از سال 2025 میلادی اتفاق خواهد افتاد، حل و فصل و برطرف شود.»

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.