کد مطلب: ۵۵۴۶۴۱

ظریف: احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت درباره برجام به توافق می‌رسیم

ظریف: احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت درباره برجام به توافق می‌رسیم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طی گفت‌وگویی با اشاره به روند فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت که احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی»، توافق حاصل خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) طی مصاحبه‌ای در حاشیه «مجمع دیپلماسی آنتالیا» در پاسخ به سؤالی درباره چشم‌انداز تأثیر تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بر مذاکرات «وین» در خصوص احیای برجام گفت که احتمال حصول توافق قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران وجود دارد.

وی در این خصوص توضیح داد: «مذاکرات درباره برجام در جریان است. احتمال خوبی وجود دارد تا قبل از پایان دوران تصدی ما توافق حاصل شود. ما اواسط آگوست (اواسط مرداد) کنار می‌رویم (دولت را تحویل می‌دهیم) و فکر می‌کنم به احتمال زیاد خیلی قبل از این تاریخ بتوانیم به توافق برسیم».

ظریف در خصوص روند مذاکرات فعلی وین گفت: «من جدیدترین متن ویرایش شده توافق را ملاحظه کردم. متن خالص و خالص‌تر شده است. پرانتزها (موارد مورد اختلاف) در حال حذف شدن است».

رئیس‌ دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که در حال حاضر چه موانعی بر سر مسیر توافق نهایی درباره برجام باقیمانده است، گفت: «مانع اصلی باقیمانده مسئله درک این موارد است. اکثر مشکلات مسئله ادراک است. آمریکا باید به این درک برسد که ایالات متحده طرفی بودند که با هدف این توافق را ترک کردند و هدف آن‌ها نیز محقق نشد و هم اکنون که می‌خواهند به توافق بازگردند، نمی‌توانند هدفی را که از طریق جنگ اقتصادی به آن محقق نشدند، از طریق میز مذاکرات محقق کنند و آمریکا باید به این درک برسد و می‌توانم بگویم که تاحدودی به این امر نزدیک شدیم اما به مقصد نرسیدیم».

منبع: خبرگزاری فارس

آخرین اخبار سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.