کد مطلب: ۵۵۳۸۱۰

احیای توافق هسته‌ای به بعد از انتخابات ایران موکول شد

احیای توافق هسته‌ای به بعد از انتخابات ایران موکول شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که احیای توافق هسته‌ای به بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران موکول می‌شود. در عین حال رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتخابات نباید مزاحمتی برای مذاکرات وین ایجاد کند، گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی که روز چهارشنبه منتشر شده، گفته است که باید برای احیای توافق هسته‌ای تا شکل‌گیری دولت جدید ایران صبر کرد.

گروسی در گفتگویی با روزنامه ایتالیایی La Republica در پاسخ به این سوال که مذاکرات در چه مرحله‌ای قرار دارند، گفت: همه می‌دانند که در این مقطع، لازم خواهد بود که تا تشکیل دولت جدید در ایران صبر کنیم.

مدیرکل آژانس همچنین مطرح کرد: مذاکراتی که چند هفته است ادامه دارند، به مسائلی بسیار پیچیده و حساسی پرداخته‌اند اما آنچه لازم است، اراده سیاسی طرف‌های مذاکره کننده است ( ایسنا ).

واعظی: انتخابات نباید مزاحمتی برای مذاکرات وین ایجاد کند

در عین حال، محمود واعظی، رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتخابات نباید مزاحمتی برای مذاکرات وین ایجاد کند، گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.

او در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه سیاست خارجی در اکثر کشورها جدا از مسایل جناحی و داخلی است، افزود: مذاکرات وین مهم است و اصولی که ما رعایت می‌کنیم، چارچوبی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند و ما در آن چارچوب حرکت می‌کنیم. آنچه که پیش می‌رود در واقع مورد تایید نظام است. تیم مذاکره‌کننده در این مسیر اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست‌جمهوری نباید مزاحمتی برای مذاکرات ایجاد کند. آنچه تا الان توافق شده است که کم نیست و درباره موضوعات مهم اقتصادی توافق شده است، به عنوان تفاهم می‌ماند، ولی باتوجه به اینکه این مذاکره‌کننده اعلام کرده است هرآنچه توافق کردیم موقعی نهایی می‌شود که ما به همه خواسته‌های خود برسیم به همین دلیل درباره سایر موارد هم مذاکره در حال انجام است و امیدواریم در هفته‌های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.

مسئول دفتر رئیس‌جمهور درباره نزدیک بودن پایان توافق یک ماهه ایران و آژانس انرژی اتمی، گفت: اگر ما به خواسته‌های خود نزدیک شویم، می‌توانیم این همکاری را تمدید کنیم تا به یک توافق خوب برسیم.

وی در توضیح موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات وین براساس صحبت‌های ربیعی گفت: البته فعلا مذاکره می‌کنند. یکی از موضوعات در ارتباط با این است که باید اطمینان کسب کنیم که آنچه در دوران ترامپ اتفاق افتاد دیگر اتفاق نمی‌افتد.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: موضوع دیگر راستی‌آزمایی است. اول باید گام اساسی و جدی درباره رفع تحریم‌ها را طرف آمریکایی بردارد تا ما بتوانیم آن را راستی‌آزمایی کنیم بنابراین باید بین ما و گروه ۱+۴ و از طریق ۱+۴ با طرف آمریکایی توافق شود زیرا ما مذاکرات مستقیم با آمریکا نمی‌کنیم و اینکار باید از طریق واسطه انجام شود. اینها مواردی هستند که ما دنبال می‌کنیم ( ایسنا ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا خجالت نمیکشن بعداز یک سال سرکارگذاشتن مردم و اینهمه دروغ دارن وعده چندماه دیگه رو میدن .اون موقع که گفتن چند روزه پول سهام دست مردم میرسه یک سال طول کشید هیچ کاری هم نکردن .وای به الان که دارند وعده چندماه دیگه رو میدن …دیگه منتظر بشینن تا ما بیایم رای بدیم