کد مطلب: ۲۲۱۳۵۰

توزیع نشریات رایگان در ناوگان ریلی و جاده‌ای در آستانه نوروز

توزیع نشریات رایگان در ناوگان ریلی و جاده‌ای در آستانه نوروز

مدیر سامانه خرید مجلات برگشتی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز توزیع نشریات رایگان بین مسافران نوروزی در ناوگان ریلی و جاده‌ای کشور خبر داد.

علی محمد کردنایج با بیان اینکه سامانه خرید مجلات برگشتی از امروز 27 اسفند‌ماه، طرح نوروزی توزیع نشریات رایگان را در ناوگان ریلی و جاده‌ای کشور آغاز کرده است، افزود: این نشریات اهدایی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و تخصصی به مسافران نوروزی اهدا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ مطالعه بین اقشار جامعه و مسافران ریلی و جاده‌ای کشور را از اهداف اصلی اجرای این طرح برشمرد و افزود: حدود 100 عنوان نشریه در حوزه‌های مختلف در قالب هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و فصلنامه برای طرح نوروزی در نظر گرفته شده است.

به گفته کردنایج، سامانه خرید و اهدای نشریات برگشتی در حالی وارد سومین سال فعالیت خود می‌شود که پیشتر مورد توجه اقشار مختلف جامعه و سازمان‌ها و نهادهای منتفع از این سامانه قرار گرفته است.

مدیر سامانه خرید مجلات برگشتی با اشاره به اینکه طرح ویژه نوروزی تا 14 فروردین ماه سال 97 ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: هدف طرح خرید مجلات برگشتی در سال آینده، توسعه در استان‌ها، شهرهای کوچک و روستاهای اطراف است.

به گفته وی خیریه‌ها، مراکز بهزیستی، زندان‌ها، کتابخانه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و پادگان‌ها می‌توانند جهت بهره مندی از طرح اهدای نشریات برگشتی و دریافت رایگان آنها برای توزیع بین مخاطبان و متقاضیان با شماره 88980227 و 88980228 و یا از طریق سایت به نشانی www.eshterak.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار اخیر خود با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیران طرح ریلی با تاکید بر اینکه طرح خرید مطبوعات و نشریات برای قطارهای برون شهری باید با اصلاح برخی موارد، با قدرت ادامه یابد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در سال آینده از لحاظ تنوع نشریات حاضر از لحاظ کمی و کیفی در این طرح توسعه پیدا کند.

محمد سلطانی فر معتقد است که نگاه ما به مطبوعات، تسهیل در عرضه و افزایش مخاطب واقعی و حمایت هدفمند است و در این مسیر از تمام توان خود برای تقویت بنیه اقتصادی مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اعلام رضایت مسافران قطارهای برون شهری از وجود مطبوعات سراسری در قطارها، تاکید کرد: حمایت از نشریات استانی و محلی برای ما اولویت دارد و در سال آینده سهم نشریات برتر استانی نیز باید در مسیرهای برگشت به تهران به خوبی دیده شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.